• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är väl en bal på slottet.....

firman

Cartier
Men det är kul att ha något att se fram imot! Here i come "wiped cream shelf"


Gubbarna på Hyllan :

yVKSVMe.jpg
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Jaha, det har införts en riktig gräddhylla. Så trevligt. Nu måste jag ju göra det jag medvetet inte gjort tidigare. Nu jävlar ska det skrivas "grattis, snygg" som aldrig för. Frågan är bara om det är godkänt att bumpa var enda packetöppningstråd.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
"Vi och dom" och uppdelad info på ett forum för ett gemensamt intresse ser jag inga vinster med.

Att hålla ner skitposter och massa skumrask i köp&sälj genom att lägga begränsningar begriper jag. Det här begriper jag inte.

Nån får gärna förklara för mig som är lite korkad. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Grattis acce1999 till 1000 likes!
Tack! Ligger väl något i det Aurum skriver om spamming...

För egen del försöker jag så ofta jag kan bidra med fakta och erfarenheter i mina poster och då blir det vanligen färre poster än om man i större grad bidrar med enbart glada tillrop. Å andra sidan så är det väldigt kul att få glada tillrop... Dvs de fyller en funktion. I det stora hela så framgår det ju efter en tid vilka som bidrar på vilket sätt i forum. En del kanske mer med humor och glada tillrop. Andra kanske mer sällan men med längre och matigare inlägg. Och många mitt mellan dessa.

Så här långt tycker jag att det här forumet har utvecklats på ett positivt sätt. Och då har jag varit mer eller mindre aktiv på klockforum sedan 1994. Med detta användarnamn sedan 2008.

Man kan fundera över vad ett sub-forum för ett urval av medlemmar betyder och hur det kommer att utveckla forumet. TRF (rolexforums.com) har det sedan flera år och där bygger det på att man donerar pengar. För egen del har jag tagit en paus från inlägg där, då det i någon mån började kännas som om typen av inlägg upprepades och att det kanske blev lite för mycket off topic och intern humor i det begränsade sub-forumet.

Men det är bara min upplevelse.

Sedan detta forums start och särskilt sedan i höstas spenderar jag mest tid här (när det gäller klockforum).

Och jag ser fram mot att få fortsätta att bidra. Med såväl längre inlägg... Som kortare glada och humoristiskt menade tillrop.

Mvh A
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Ligger väl något i det Aurum skriver om spamming...

För egen del försöker jag så ofta jag kan bidra med fakta och erfarenheter i mina poster och då blir det vanligen färre poster än om man i större grad bidrar med enbart glada tillrop. Å andra sidan så är det väldigt kul att få glada tillrop... Dvs de fyller en funktion. I det stora hela så framgår det ju efter en tid vilka som bidrar på vilket sätt i forum. En del kanske mer med humor och glada tillrop. Andra kanske mer sällan men med längre och matigare inlägg. Och många mitt mellan dessa.

Så här långt tycker jag att det här forumet har utvecklats på ett positivt sätt. Och då har jag varit mer eller mindre aktiv på klockforum sedan 1994. Med detta användarnamn sedan 2008.

Man kan fundera över vad ett sub-forum för ett urval av medlemmar betyder och hur det kommer att utveckla forumet. TRF (rolexforums.com) har det sedan flera år och där bygger det på att man donerar pengar. För egen del har jag tagit en paus från inlägg där, då det i någon mån började kännas som om typen av inlägg upprepades och att det kanske blev lite för mycket off topic och intern humor i det begränsade sub-forumet.

Men det är bara min upplevelse.

Sedan detta forums start och särskilt sedan i höstas spenderar jag mest tid här (när det gäller klockforum).

Och jag ser fram mot att få fortsätta att bidra. Med såväl längre inlägg... Som kortare glada och humoristiskt menade tillrop.

Mvh A

Du skriver mycket bra, men jag får nog ta och anmärka på ditt ordval när du skriver "urval". ALLA kan komma in på Hyllan, många kommer förr eller senare hamna där (du är t.ex. inte långt ifrån).

Hyllan är långt ifrån ett mål med Klocksnack, iaf. i min bok. Jag älskar att se nya namn här i öppna delen varje dag. Det kokar av aktivitet, helt fantastiskt att se OCH delta i. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Du skriver mycket bra, men jag får nog ta och anmärka på ditt ordval när du skriver "urval". ALLA kan komma in på Hyllan, många kommer förr eller senare hamna där (du är t.ex. inte långt ifrån).

Hyllan är långt ifrån ett mål med Klocksnack, iaf. i min bok. Jag älskar att se nya namn här i öppna delen varje dag. Det kokar av aktivitet, helt fantastiskt att se OCH delta i. :)
Jag lägger inga värderingar i "urval", men det är ju det...

Lite grand som att alla kan (får) inte rösta i riksdagsvalet. Endast det "urval" av befolkningen som är arton år eller äldre. Man måste uppfylla vissa kriterier... Som man inte automatisk uppfyller redan från början.

Jag tänker inte på det som bra eller dåligt...

Dålig liknelse, kanske, men jag kom inte på något bättre. Kanske hade kunnat välja ett annat ord också...

Mvh A
 
Topp