• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är väl en bal på slottet.....

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag lägger inga värderingar i "urval", men det är ju det...

Lite grand som att alla kan (får) inte rösta i riksdagsvalet. Endast det "urval" av befolkningen som är arton år eller äldre. Man måste uppfylla vissa kriterier... Som man inte automatisk uppfyller redan från början.

Jag tänker inte på det som bra eller dåligt...

Dålig liknelse, kanske, men jag kom inte på något bättre. Kanske hade kunnat välja ett annat ord också...

Mvh A

Fast, att rösta i riksdagsval och komma in till Hyllan är lite overkill jämförelse. Det är inte så att det är fri bar där inne. :)
Jag säger det igen, fokus ligger på öppna delen.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
"Vi och dom" och uppdelad info på ett forum för ett gemensamt intresse ser jag inga vinster med.

Att hålla ner skitposter och massa skumrask i köp&sälj genom att lägga begränsningar begriper jag. Det här begriper jag inte.

Nån får gärna förklara för mig som är lite korkad. :)


Du har en poäng som vi både förstår och respekterar. Men precis som daviden skrev så är det en bra grej och fokuset för forumet är den öppna delen. Access till Hyllan är inte heller en fråga om elitism eller "vi och dom". Tvärtom är access dit en perk som precis alla medlemmar på KS kan få ta del av och jag ser hellre en låst del av forumet som alla vet om och kan bli en del av än subforum som vi inte är öppna med.

Vi har som du skriver ett gemensamt intresse men detta intresse är av en sådan natur att det ibland kan behövas lyftas frågor där medlemmar behöver exponera sig men inte vill göra det i en alltför okänd krets. Då är det bra att ha en forumdel med medlemmar som känner varandra lite bättre och där det som skrivs inte är sökbart på ex google. Det kan också vara så att vi vill ge någon extra fördel till KS mest aktiva medlemmar…och då gör vi det där.

Ingen tjänar på att Hyllan kannibaliserar på det riktiga forumet. Och som sagt, alla kan bli medlemmar på Hyllan på egna forummeriter.
 

morrism

Audemars
En fråga bara, varför denna "hylla"?

Allt man skriver på Diskussionsdelen kan ses av alla, inte bara medlemmar på klocksnack. Därför har de skapat en hylla, inte för att stänga ute andra medlemmar (de kommer in efter hand ändå), men för att oseriösa och flashback-nissar inte ska kunna ta del av det man skriver. Så har jag förstått det

Det Denke skrev....
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Du har en poäng som vi både förstår och respekterar. Men precis som daviden skrev så är det en bra grej och fokuset för forumet är den öppna delen. Access till Hyllan är inte heller en fråga om elitism eller "vi och dom". Tvärtom är access dit en perk som precis alla medlemmar på KS kan få ta del av och jag ser hellre en låst del av forumet som alla vet om och kan bli en del av än subforum som vi inte är öppna med.

Vi har som du skriver ett gemensamt intresse men detta intresse är av en sådan natur att det ibland kan behövas lyftas frågor där medlemmar behöver exponera sig men inte vill göra det i en alltför okänd krets. Då är det bra att ha en forumdel med medlemmar som känner varandra lite bättre och där det som skrivs inte är sökbart på ex google. Det kan också vara så att vi vill ge någon extra fördel till KS mest aktiva medlemmar…och då gör vi det där.

Ingen tjänar på att Hyllan kannibaliserar på det riktiga forumet. Och som sagt, alla kan bli medlemmar på Hyllan på egna forummeriter.

Bra. Då förstår jag grundtanken. Det gjorde jag inte tidigare. Dock fortsatt osäker på vad jag tycker i frågan. :)
Tack för svar!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag lägger inga värderingar i "urval", men det är ju det...

Lite grand som att alla kan (får) inte rösta i riksdagsvalet. Endast det "urval" av befolkningen som är arton år eller äldre. Man måste uppfylla vissa kriterier... Som man inte automatisk uppfyller redan från början.

Jag tänker inte på det som bra eller dåligt...

Dålig liknelse, kanske, men jag kom inte på något bättre. Kanske hade kunnat välja ett annat ord också...

Mvh A

I dina exempel har alla liknande förutsättningar att åstadkomma vad som fordras, dvs att fylla arton år respektive att skriva 1500 inlägg.

För övrigt tror jag inte att du behöver oroa dig för att bli en spammare, tillsammans med Sond så sitter du på tronen vad gäller antal tecken/inlägg.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Att få läsa forumeledningens tankar kring detta gjorde stor skillnad på min inställning till denna hylla. Förstår nu tanken bakom det som först stack en del i hjärtat för detta öppna forum. Kommer garanterat finnas spammare som vill ta sig upp och in dit men det gör det väl hur som helst å andra sidan... Blir intressant att se om man märker någon effekt av det på övriga delar. Den som lever får se.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att det är bra med "hyllan" med tanke på alla inlägg kan läsas av alla. Då syftar jag på säkerheten, det var väll någon här som utsattes för ett rånförsök och gärningsmännen visste att killen hade klockor med högt värde.
 

firman

Cartier
Yeeees, jag smög in och tog detta kortet! Här har ni dom, grabbarna på Hyllan! Visst ser det ut som om dom lyssnar på något viktigt?

ZZCb2x4.jpg




Sen när jag skulle ut blev jag armbågad av den här snubben

vQZvgNF.jpg



Så om ni frågar mig, Yes some crazy shit is going down there!!!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Låter tråkigt med ett uppdelat forum.

Låter fantastiskt med en avdelning där man kan outa mer och kanske bli än mer bundis. Google är inte enbart av godo.

Vi ses på hyllan om nåt halvår eller så.
 

Ricrob

Patek
Yeeees, jag smög in och tog detta kortet! Här har ni dom, grabbarna på Hyllan! Visst ser det ut som om dom lyssnar på något viktigt?

ZZCb2x4.jpg




Sen när jag skulle ut blev jag armbågad av den här snubben

vQZvgNF.jpg



Så om ni frågar mig, Yes some crazy shit is going down there!!!
Tjingpax för att va snubben näst längst till vänster! En lady 2 die for (estetiskt) och mästare i gipsy bareknuckle fighting.. Gryyymt!
 
Topp