• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är väl en bal på slottet.....

Skolläraren

Panerai
Pppxcyv.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Jakten på grädden bäddar för att kvalitetsinlägg som "Grattis!", "Snygg!" och "Cool." inte kommer att minska. :)


Kanske det, men att får ett "Grattis" när man köpt nytt och postat är fu inte fy skam heller!:)
Sen hoppas man ju att komma på mer informativa inlägg också...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Tar inte det bort lite diskussion från "Diskussion" delen av forumet?
De som vill kan ju bara stanna där - menar jag - och diskutera samma grejer i ett annat sub-forum?



Har hängt här länge, och kvaliteten på inlägg går givetvis upp och ner. Dock oftast intressant, så jag skulle inte tro att vi som finns här skall oroa oss för det.
 

Sond

Patek
Inte för att jag är någon internet/forumfantom men så vitt jag vet är väl detta vanligt på olika forum? Ibland kan det vara öppet som här efter visst antal poster etc. och ibland kan det vara öppet för de som betalar eller "bara" för de som blir subjektivt inbjudna. Jag har stött på alla dessa varianter.

Därmed inte sagt att man inte kan ha synpunkter år alla håll kring detta.
 

babanker

Panerai
Bra initiativ, som många redan sagt så bör man kunna släppa rätt rejält på garden på denna del av forumet.

Känns högst osannolikt att någon ska kriga sig till 1500 inlägg för att eventuellt få tag i lite personlig information och planera rån/inbrott. Om det finns en sådan person så tror jag denne skulle synas rätt enkelt. :)

Kanske är det inte den rättvisaste måttstocken, 1500 inlägg, att köra kvantitet före kvalitét. Men till en början, det går ju att finlira forumdelen allt eftersom.

En fråga till admin bara; Kan ni inte flytta Hyllan längst ner i listan? För många av oss kommer den bara att vara i vägen.

Må väl
 
Jobbigt att gilla bussar, svårt att samla på...
Du skulle bara veta!!
Jobbar själv i bussbranschen som trafikledare/personalplanering/rekrytering men hoppar då och då in bakom ratten. Har haft den legendariske BussMicke som passagerare och den snubben går inte av för hackor. Bor i Stockholm men kuskar runt i hela Europa och åker lokaltrafik och fotar allt. Dundrade in i min buss med dubbla kameraväskor och var lycklig som ett barn på julafton då vi precis hade lagt om hela vårt linjenät och införskaffat nya biogasbussar. Skön snubbe, googla bussmicke och njut av nörderi i dess vackraste form.
Sorry för OT btw!
 

KMS

Rolex
Bra initiativ, som många redan sagt så bör man kunna släppa rätt rejält på garden på denna del av forumet.

Känns högst osannolikt att någon ska kriga sig till 1500 inlägg för att eventuellt få tag i lite personlig information och planera rån/inbrott. Om det finns en sådan person så tror jag denne skulle synas rätt enkelt. :)

Kanske är det inte den rättvisaste måttstocken, 1500 inlägg, att köra kvantitet före kvalitét. Men till en början, det går ju att finlira forumdelen allt eftersom.

En fråga till admin bara; Kan ni inte flytta Hyllan längst ner i listan? För många av oss kommer den bara att vara i vägen.

Må väl


Håller med angående positioneringen av Hyllan, flytta den gärna längst ner.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Oh well... Ryktet om en Hylla har väl florerat tidigare.
Oavsett om det funnits eller ej så gör det ju det nu.

Och då är det väl bra att alla är medvetna om att det finns en, hur vägen dit ser ut samt att vägen är tillgänglig för alla. Och inte handlar om hur många pengar man lagt på klockor t ex.
 

john b

Rolex
Från ttt


vonhall skrev:
Brunte82 skrev:
Får skriva samma inlägg här när jag blev bannad på ks när jag skrev det där inne.

Hyllan har funnits en längre tid. För att komma in där har det behövs 500 inlägg men nu när det är offentligt så 1500 inlägg så skillnad på folk och folk.

Får man undra varför du blev bannad på KS?



Brunte82 skrev:
För att jag skrev öppet i tråden om hyllan att förr var det 500 inlägg för att få delta i den dolda delen "hyllan". Nu när de offentligt sagt att hyllan finns har de höjt antalet till 1500 inlägg.

Detta uppskattades inte.

Då har jag ändå lämnat utanför att admins och medlemmar diskuterat andra medlemmars psykiska tillstånd i den dolda delen.



Undrar om jag blir bannad nu? Eller är det illvillig hörsägen?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Oh well... Ryktet om en Hylla har väl florerat tidigare.
Oavsett om det funnits eller ej så gör det ju det nu.

Och då är det väl bra att alla är medvetna om att det finns en, hur vägen dit ser ut samt att vägen är tillgänglig för alla. Och inte handlar om hur många pengar man lagt på klockor t ex.

Precis, jag gillar att alla som lagt ner tid här är välkomna och att det inte handlar om pengar eller liknande krav.

Jag kommer inte finnas på hyllan inom någon överskådlig tid och det stör inte mig heller. Jag hoppas bara att forumsaktiviteten höjs av både kvalitativa samt kvantitativa inlägg och inte enbart av det sistnämnda, för allas trivsel.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du har en poäng som vi både förstår och respekterar. Men precis som daviden skrev så är det en bra grej och fokuset för forumet är den öppna delen. Access till Hyllan är inte heller en fråga om elitism eller "vi och dom". Tvärtom är access dit en perk som precis alla medlemmar på KS kan få ta del av och jag ser hellre en låst del av forumet som alla vet om och kan bli en del av än subforum som vi inte är öppna med.

Vi har som du skriver ett gemensamt intresse men detta intresse är av en sådan natur att det ibland kan behövas lyftas frågor där medlemmar behöver exponera sig men inte vill göra det i en alltför okänd krets. Då är det bra att ha en forumdel med medlemmar som känner varandra lite bättre och där det som skrivs inte är sökbart på ex google. Det kan också vara så att vi vill ge någon extra fördel till KS mest aktiva medlemmar…och då gör vi det där.

Ingen tjänar på att Hyllan kannibaliserar på det riktiga forumet. Och som sagt, alla kan bli medlemmar på Hyllan på egna forummeriter.

Nu hittade jag förklaringen. Har dock delade känslor inför det, måste låta det gro in lite.

Det kanske finns en starttråd av hyllan, inget jag hittat tyvärr, men jag tror det skulle vara bra att ha en med tanke på alla frågor som dykt upp i denna tråd. (Alltså om det inte redan finns en;))

Och visst kommer det finnas spammare, men att hålla på ett år och få till 1500 inlägg..... Nja, jag tror det måste finnas ett intresse. Vem fan lägger annars ner timmar, dagligen, på detta forum? (Som jag gör)


"Det viktiga med ett rum för vissa är nog ändå att alla kan komma in och sitta och gosa med Brolin & grabbarna likt en sen kväll på spyan eller labbet;)"

(Ovan mening kan med fördel läsas med inslag av ironi)
 

Whedda

Rolex
Fast, att rösta i riksdagsval och komma in till Hyllan är lite overkill jämförelse. Det är inte så att det är fri bar där inne. :)
Jag säger det igen, fokus ligger på öppna delen.

Vad ligger fokus på där inne och vad finns det för anledning till att man känner att man behöver hålla samma konversationer endast bland vissa medlemmar? Skall det sedan om något år när "hyllan" blivit överbefolkad av alla som idag är nya på forumet uppgraderas till 3000 inlägg?

Det är ert forum och gör självklart som ni känner är bäst men jag ser helt enkelt inte vad avsikten är att begränsa nytillkomna från en sådan del av forumet. Jag kan ha förståelse för det på K&S då det kan avskräcka bedragare från att annonsera men i ett diskussionsforum är det väl just kunskapen (hos vissa rävar) som är så intressant för många som fattat intresse för klockor på senare tid.

Vore intressant att höra vad avsikten med detta var?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Från ttt










Undrar om jag blir bannad nu? Eller är det illvillig hörsägen?

Hot och allmänt dålig stil och vidrig människosyn gjorde att KS inte tyckte att han tillförde något till forumet.

Att han sen är aktiv på nynazistforum är inte grund för en ban eftersom vi på KS inte diskuterar politik utan faktiskt klockor. Även om det ger en viss notis om vad det är för snubbe, egentligen...
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vad ligger fokus på där inne och vad finns det för anledning till att man känner att man behöver hålla samma konversationer endast bland vissa medlemmar? Skall det sedan om något år när "hyllan" blivit överbefolkad av alla som idag är nya på forumet uppgraderas till 3000 inlägg?

Det är ert forum och gör självklart som ni känner är bäst men jag ser helt enkelt inte vad avsikten är att begränsa nytillkomna från en sådan del av forumet. Jag kan ha förståelse för det på K&S då det kan avskräcka bedragare från att annonsera men i ett diskussionsforum är det väl just kunskapen (hos vissa rävar) som är så intressant för många som fattat intresse för klockor på senare tid.

Vore intressant att höra vad avsikten med detta var?
Tycker att Denke svarade bra på de frågor du har.

Angående inläggshöjningen - nej. Vi kommer inte höja den, hyllan är tillgänglig för alla som möter kriterierna. Och ja, det kommer vara världens fest där inne om ett tag med många medlemmar.
Kul! Säger jag, The more The merrier.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Man kan väl göra liknelsen med ett tv-spel där man måste samla XP och levla för att nå nästa nivå? Var med och bidra och bli belönad senare.
 
Topp