• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anser forumet om Omega klassiska Speedmaster månklocka gentemot Co-axial varianten?

Frele

Cartier
Jag gillar den klassiska månklockan, men jag gillar den nya co-axialen ännu mer! En lyckad modern variant av originalet.
 

meo_swe

Audemars
De nya med co-axialverket är trevliga klockor men tyvärr blir de för tjocka. Så jag säger klassikern
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Helt klart den gamla, den nya är för tjock och har absolut inte samma renommé som månklockan.
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Den klassiska är stor nog och tjock nog. Dessutom är urtavlan snyggare. Det är vad jag tycker :)
 

Niclas

Omega
Jag valde 3603-kalibern istället för 9300-varianten, främst på grund av tjockleken. Denna modellen är 44 i diameter men sitter betydligt bättre på handleden än tjockis-brodern. Inte in-house (Piguet) men storleken ÄR viktig.

Att den är av titan gjorde inget, tror den väger runt 120g med länk ;) .
Ingen klassiker, men linjerna sitter där och släktskapet finns.

HB_SIA.jpg


http://www.omegawatches.com/collection/speedmaster/hb-sia/presentation/speedmaster-hb-sia
 

gurta_g

Cartier
Måste säga den klassiska månklockan! var faktiskt i jakten på en speedy pro som jag halkade in här och började intressera mig mera. Har blivit några klockor sedan dess, men fortfarande ingen speedmaster.... Men tids nog ska det bli en 3570 :)
 

Icaras

Rolex
Vintage Speedy Pro/Pre-pro

Av nya är 3572.50 riktigt tuff - synd den inte tillverkas längre. Alaska även den riktigt fin!
 
Topp