• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anser ni om DLC/PVD coating?

Jag är lite smått sugen på att köpa en Submariner med DLC-coating. Finns ganska många alternativ att köpa ifrån, och designerna är lite olika. Det jag vill åt är "stealth"-stilen, och att det inte syns lika övertydligt att det är en Submariner man bär.

Vad anser ni klockor som är behandlade med DLC/PVD?
Bra eller anus?
Något annat märke eller modell som ser grym ut med DLC-coating?
 
V

Viggen

Guest
Jag älskar DLC/PVD på klockor, och välkommen till KS! :)

Tror du kommer att få väldigt varierande svar. Köp det som du gillar och kommer att bära. Huvudsaken är att du själv trivs med klockans design/utseénde.
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar skarpt...

Min 16570:

CCE3E05E-7D37-4BE9-A82D-C783A7446901-2733-000005C6E21E6FE2_zps4cbbce41.jpg


Mvh
Micke E
 

Camo00

Patek
Jag gillar flera modeller med PVD, men tycker att det förstör subben. Men hade man haft råd med två subbar så... ;)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Det är snyggt med svarta klockor.

Gör det, kul med en Rolle som inte ser ut som alla andra
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Kan vara lite småroligt med PVD, men risken är ju att man tröttnar. Börja med en billigare PVD klocka och känn på konceptet innan du går på en svart Rolle. Har du flera rollar innan redan så är ju valet enklare

Svårt att säga hur lätt det är att kränga vidare sen
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Utöver ovan post - OM du köper en svart klocka - undvik de med färgglada index och visare. Kör på stealth rakt igenom så det inte blir en clownklocka
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Går det att få bort eländet när hjärnan hinner ikapp hjärtat? Synd och sitta med en 35K Rolle som ingen vill betala mer 15-20 K för. Jag skulle köpt en billigare klocka och gjort det på. Men har man obegränsat med resurser så kör på.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Inget för mig, En Sub är inte tillverkad i svart som original, och enligt mig finns det en bra anledning till det.
Mvh
Michael
 

Hardy

Thug
Finns ett antal klockor som funkar med PVD. explorer är en sådan.

Om det är en Sub du vill ha tycker jag du ska köpa en som inte är PVDad och sen PVDa den om du vrekligen börjar sukta efter det!

Välkommen och lycka till!
 

plattfot

Rolex
Tycker det är kul att man vågar personifiera sin klocka - även om det råkar stå Rolex på tavlan. Man bör dock vara beredd på en mindre skara potentiella köpare vid eventuell försäljning.

Hade det varit ok om Rolex själva salufört PVD-kryddade klockor?
Många var nog tveksamma till guldsubbar när det begav sig...
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
IMG_3818.JPG

Jag föreslår att du börjar med en Tudor black bay dark och om du kommer känna dig "PVD-frälst" så kan du köra vidare med en Rolle. Tror de blir mycket lättare att vid de läget kränga en klocka som var PVDad från fabrik.
 
Topp