• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anses om Dr Watch?

Marckus

Panerai
Befogad kritik är den ang. poleringar.... I övrigt har jag blivit bra bemött och han kan vara en bra kanal för klockor, men det beror på vad man är ute efter...ska du bara ha en basic sportrolle så kan du gå via drwatch och bli nöjd, absolut!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skulle handla från någon annan, finns nog några trådar om han. Klart klockorna är helt repfria osv när det är polerade som fan. Och inte nämns något om poleringen heller.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har hört både positiva och negativa åsikter om honom. Jag har träffat honom personligen och fick ett rätt bra intryck ändå.
Det där om poleringen, självklart är det säljarsnack. Angående service så vet jag att Aurum haft problem, men även folk som servat och varit helnöjda. Man ska ha i åtanke att även AD tabbar sig, det finns det flera exempel på.
 

DrDre

Patek
Jag har servat ett gäng klockor (5-6 tror jag) vid olika tillfällen hos honom. Mest Rolex även även annat. Alltid med perfekt resultat. Han skakade också fram en ny Milgaussurtavla till ett lite bättre pris än hos rolexhandlarna. Kommer att fortsätta att göra det om tillfälle ges.

Att han säljer polerade klockor är rätt naturlig då han handlar med begagnat. I Rolex standardservice ingår det ju att klockan ska poleras och därmed har väl de flesta Rolex som servats också fått sig en kyss av polertrasan.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har handlat två klockor och varit nöjd. Bra priser och schyst policy. T ex fick jag 3 mån bytesrätt och en service trots att garantin på 6 mån hade gått ut.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Köpt, sålt och bytt har jag gjort med gott resultat. Men hur vet ni som servat klockorna att arbetet är korrekt utfört, att alla delar är bytta och att alla moment är utförda? Har bara servat min systers klocka där och den fick hon gå tillbaka med, vet inte vad som felade då men han fixade det.
 

JesperO

Rolex
Men hur vet ni som servat klockorna att arbetet är korrekt utfört, att alla delar är bytta och att alla moment är utförda?

Det vet man väl egentligen inte oavsett var man lämnar in klockan??? Till slut handlar det ju om förtroende, om man inte sitter med och övervakar eller själv är såpass insatt att man kan bedöma det.
Det är ju det som är läskigt - bara att börja skruva själv.

Håller med glassen om att det är lite dålig beskrivning på objekten; är allt original etc??
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Har bara mejlat med honom lite i samband med klockköp. Gubben var så otrevlig att jag aldrig kommer lägga en spänn hos honom i något sammanhang.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Det vet man väl egentligen inte oavsett var man lämnar in klockan??? Till slut handlar det ju om förtroende, om man inte sitter med och övervakar eller själv är såpass insatt att man kan bedöma det.
Det är ju det som är läskigt - bara att börja skruva själv.

Håller med glassen om att det är lite dålig beskrivning på objekten; är allt original etc??
En AD lämnar 2 års garanti och har full tillgång till reservdelar. Hos "min" AD får man även träffa och prata med urmakaren direkt. Det tycker jag känns tryckt.
 

joey

Cartier
Bara goda erfarenheter av honom.

Köpt en Sub å en väns vägnar samt en annan Rolle, somhan dessutom fixade en ny tavla till. Jag gissar att det är som för många andra angående trevlighet; är man trevlig mot honom är han det tillbaka. Har inte provat det motsatta, så jag har ingen info att tillföra i det avseendet.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag har haft en del med Dr Watch att gör och är verkligen nöjd med jobben och servicen. När det gäller en ny klocka som den du länkar till är det inga konstigheter eller problem.
 

philip.eldh

Omega
2-Faktor
Tack för alla svar. Problemet är att jag läst om hans "service" på ttt, här samt andra forum. känns sådär, som köpare, när han klistrade på plexit på en äldre DD, läste om detta någonstans och var bland resultaten längst upp när man googlar Dr Watch. Sedan när han säger att den är genomgången och testad av honom.
 

CLT

Rolex
Har haft kontakt med honom två gånger. Otrevlig båda gångerna och nästan dumförklarat mig... Kommer aldrig handla där..
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Har haft kontakt med honom två gånger. Otrevlig båda gångerna och nästan dumförklarat mig... Kommer aldrig handla där..


Kan du brodera ut litegranna.

Har lämnat min klocka för service hos honom. Kan ju bara gå på slutresultatet vilket är en klocka som går bra och inte blev polerad (som jag bad om) och då är jag nöjd. Sedan vet jag inte vem han i sin tur anlitar för att få jobben utförda. Men de gånger jag besökt hans lokal och pratat med honom så har jag fått ett anständigt intryck av honom.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Här är min favoritannons av Dr Watch!

Screen Shot 2014-07-01 at 19.22.23.png
 
Topp