• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad använder ni för typ av läder?

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag prövar mig fram och letar fortfarande efter den optimala tjockleken på läder till armbanden. Jag vill gärna använda "liner" för att bygga upp en struktur på bandet och behöver därför ett läder som inte är för tjockt. Hittade fårskinn på Gotland under semestern men det är lite för mjukt för att bli riktigt bra till lite större klockor. Letar alltså efter ett läder kring 1.5-2 mm som inte är mjukt. Har ni några tips, erfarenheter att dela med er av, gärna var ni köper någonstans också. Såg att det fanns något medel för att göra läder stelare att köpa, någon som testat?

Tack på förhand
 

rogart-63

Patek
o

Om jag skulle vilja ha en annan färg, har lite skor i olika "bruna" nyanser som jag har tänkt att matcha färgmässigt, finns det några andra recept då... är ju så jävla kul det här, äppelcidervinäger och stålull... hade man ju inte gissat på första försöket:)

Finns narvsvärta att köpa i andra färger men har inte sett nåt recept på egentillverkad .Testat lite att färga med starkt kaffe/te men det blev inte så stor skillnad . Hittar du nåt så får du gärna dela ;)
 
Topp