• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad använder ni mest på sommaren, band eller länk?

Vad bär du din klocka på under sommarhalvåret?

  • Band

    Röster: 16 25.8%
  • Länk

    Röster: 46 74.2%

  • Totala väljare
    62

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Av ren nyfikenhet undrar jag såhär i stundande sommartider - vad bär ni era klockor mest på under sommarhalvåret?

Nedan - James Bond (Sean Connery) föredrar band när det skall badas.
Längst ner - Roger Moore som James Bond gillade att bära klockan på länk.

78959051_0.jpg


img_james_bond_rolex_submariner_2.jpg
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Gummi är grymt vid bad. Men känslan att sätta den på länk igen är underbar!
 

thomastheswede

Audemars
Fram tills förra året har jag ALLTID kört länk och mest tyckt att Nato o.dyl. verkar lite fånigt. Men det var ju för att jag aldrig hade testat...

Fortfarande inte helt övertygad när det gäller Nato men Zulu är jag helt kär i och i sommar blir det nog rätt mycket Zulu-band i olika färger på mina dykare.
 
Generellt länk. Jag har varvat med läder och NATO några enstaka gånger men länken har en tendens att åka på rätt snabbt. Funderar över perlon nu i sommar.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Länk FTW. Brukar vilja bada med klockan och då känns länk mest hygieniskt. Lättast att rengöra och så vidare. Inger organiskt material som kan börja lukta skumt och syntetmaterial kan vara svåra att hålla rent. Dock börjat fundera på gummi..
(säger jag och har bara läder på alla klockor just nu insåg jag)
 

kalufsen

Panerai
Alltid länk men var faktiskt inne hos robE igår för att kika på ett rubberb till subc, men vågade inte lägga beställning, måste tänka :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Gummi och nato är det som gäller!

Har en klocka som kommer sitta på länk iofs.. Men det är undantaget som bekräftar regeln!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Länk blir det oftast förutom då det skall dykas, då kör klocka med gummi.

Iofs första året jag har ett rubberB liggandes så kommer testa det med.

Panerai kör jag givetvis på canvas nu sedan jag fick hem ett. Riktigt grymt!
 

JayLar

Rolex
2-Faktor
Länk, gummi, nato, läder i den ordningen. Länk och gummi är najs vid bad, nato är sportigt till kläder och läderband kan vara snyggt till mer dressade tillfällen.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tänkte införa gummi som standard from 1maj tom 1 september på dykaren. Se hur det går då :happyhappy:
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Kör alltid på länk, men tror jag ska skaffa ett rött/orange RubberB till Subben i sommar. Har en känsla av att jag kommer gilla det.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Länk till 80% av tiden! Slitet läder om jag vill dressa ned lite. Har ett par nato-band men de används sällan, men kanske kommer till användning mer i år. Gummi har ja enbart på träningsklockorna
 
Topp