• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad använder ni mest på sommaren, band eller länk?

Vad bär du din klocka på under sommarhalvåret?

  • Band

    Röster: 16 25.8%
  • Länk

    Röster: 46 74.2%

  • Totala väljare
    62

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Kör länk för det mesta. Men eftersom jag införskaffat ett RubberB så kommer det att sitta på en del under sommaren :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
20150427_144605.jpg
 

PappaSol

Breitling
Perlonband eller tunn mesh på dressare för min del, det blir väldigt ofräscht under läderband när det börjar bli varmare. Båda är luftiga och förhållandevis lätta att hålla rena.

Samma koncept på beaters, helst lättvättad nato/zulu, eller möjligen länk – fast tjockare länkar tenderar också att pyra in sig, om ni ursäktar detaljrikedomen.

Nackdelen med att ha manligt breda, håriga handleder. :-]
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Även om jag överlag går mer och mer åt dressade klockor på band är länk fortfarande det naturliga valet för sommaren. Funkar i nästan alla situationer från stranden till sviden.

28D68D9F-07F2-4F44-9DE2-D7165B4A4AD8-231-000000178DEA6CE7_zpsd3fe03af.jpg


04C87956-70CE-4BA4-88B4-2326A6627873-4526-000004A43499EC42_zps51de1b97.jpg

När jag såg dina bilder blev jag påmind om ett skönt inlägg från förra sommaren på rolexforums. Nautlius är en kaxig sommarklocka!

http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=4861090&postcount=68

"I would NEVER ever wear my Rolexes to the beach! These are delicate, precise mechanical instruments encased in vulnerable steel.

That's why whenever I go to the beach I wear my Patek Philippe Nautilus 5711. Stands up to sunscreen, sand, seawater, the blazing sun, depth, chlorine, two toddlers and whatever comes out of them or whatever they can throw at me, and other hazardous things.

Don't risk your Rolex investment! Bring a beater watch to the beach! With the Nautilus I feel safe about just leaving it on the beach overnight and looking for it the next day."
 

Whedda

Rolex
När jag såg dina bilder blev jag påmind om ett skönt inlägg från förra sommaren på rolexforums. Nautlius är en kaxig sommarklocka!

http://www.rolexforums.com/showpost.php?p=4861090&postcount=68

"I would NEVER ever wear my Rolexes to the beach! These are delicate, precise mechanical instruments encased in vulnerable steel.

That's why whenever I go to the beach I wear my Patek Philippe Nautilus 5711. Stands up to sunscreen, sand, seawater, the blazing sun, depth, chlorine, two toddlers and whatever comes out of them or whatever they can throw at me, and other hazardous things.

Don't risk your Rolex investment! Bring a beater watch to the beach! With the Nautilus I feel safe about just leaving it on the beach overnight and looking for it the next day."

Haha! Exakt! En passning till alla ägare av nya Submariners som hellre lämnar dem på handduken än att låta dem bli blöta. :)
 

kalufsen

Panerai
Rubber B är väldigt trevligt på sommaren! Vad fick dig att tveka?

Ingen aning faktiskt, var exakt likadant inför stundande köp av gummi till min gamla seamaster. Älskar verkligen länken till SubC och kanske det som gör att man tvekar, man vet ju inte riktigt hur känslan kommer att bli och att möjlighet att få testa på plats finns inte riktigt.
 

paradis

Audemars
Har provat min Submariner på gummi ock läder,men Nej. Vill ha den på länk, finns inte bättre känsla.........:)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Som en del av er påtalat tidigare tycker jag helt klart att det är länk som gäller, funkar som sagt utmärkt vid grillen, poolen eller dressat på kvällen så visst ska uret då också brukas vid alla tillfällen på sommaren.
2015-01-07%2014.32.13_zpspuvbce4r.jpg


2014-08-15 20.29.12.jpg


Jag förespråkar länk vid dom flesta tillfällen men ibland det finns det undantag...:)
2015-04-27 21.35.49.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Länk primärt. Ibland Nato

Rolex passar oftast överlägset bäst på oyster-länk

Kanske kan tänka mig att utforska gummi i sommar
 

fsdfsdf

Omega
Jag säger länk - med motiveringen hur just svett på sommaren gör att lädret åldras mycket fortare.

Jag bor i en stad som ofta har varm temperatur (30 till 40 grader) och fuktig väderlek två till tre månader om året och ser verkligen hur mitt croc-band har tagit stryk.
 

TheBear

Omega
2-Faktor
Fick hem min skx007 i fredags på länk, men nu när värmen kommer och man får lite sommarkänsla blir det nato i färg :D Jag fick nämligen ett grovt begär efter ett orange nato efter jag såg en oris med hemmasnickrat orange gummiband här på forumet :) Och nato är alltid skönt.

nato orange.jpg
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag ska bada så jävla mycket jag kan och då blir det gummi på. Blir bara massa sand och skit i länken/viklåset:)
image.jpg
 
Subben på länk är svårslaget alltså! Så grymt bekvämt.. Länken på Speedyn kommer jag däremot inte riktigt överens med... Den hamnar på nato i sommar och läder resten av året.. Om jag inte hittar en meshlänk då...
IMG_8769.JPG
IMG_8728.JPG
 
Topp