• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad bör jag veta om Seamaster Chronograph?

rogart-63

Patek
Om jag vore intresserad av en Omega Seamaster Professional Chronograph, vad bör jag ha i åtanke?

Såg denna annons på Blocket och funderar på om det kanske kan vara ett bra köp...

http://www.blocket.se/stockholm/Omega_Seamaster_Professional_kronograf_55596638.htm?aw=1

Begär att få lite mer bilder om du inte kan kolla på klockan irl . Ta reda på vilket referensnummer klockan har .Så kan du googla sen . Finns hur mycket som helst att läsa på nätet . Sätt dig in i Omega Seamaster Chronograph klockor .Ser dock ut att vara ett bra pris nästan så man blir lite misstänksam .
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Gör upp affären hos en Omega auktoriserad handlare, be dem verifiera äktheten och, om möjligt slå på serienummer för att se så den inte är anmäld stulen (tror även Polisen kan hjälpa till med detta?). Begär kvitto och kopia på säljarens legitimation.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Riktig skräcködla till klocka.. :) Annars verkar det vara ett ganska bra pris om beskrivningen stämmer. Men bilden han har tagit är ju ett skämt.
 
Att ha glasögonen på, så att du ser hur ful den är! :D


Precis sådana här kommentarer som får forumet att verka spydigt och otrevligt för nya användare som kommer in här och skriver sina första inlägg för att få hjälp. Rätt onödigt.

För ljuglampa, du har fått bra tips att kolla på. Läs gärna inom köp och sälj delen på forumet för "tips för köpare", där kan du finna mycket matnyttigt att tänka på vid köp av klockor. För just denna klocka så har du fått bra respons för att vara varsam då bilderna troligt stulits från andra källor.
 

Omega70

Cartier
2-Faktor
Samma kille hade nyss en nyservad fullset Rolex 14060 för 18kkr !? Annonsen var rätt snabbt borta....

Annars finns mängder med att kolla efter, ex
Sönder- eller blankpolerad
Urets gång
Luminans
Skick på visare och tavla
Id på boettens baksida
Kolla id med Omega
mm

För övrigt En riktigt snygg klocka i mitt tycke, priset är också bra förutsatt att den är äkta och i bra skick

Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Marckus

Panerai
Nu var just detta objekt lite shady, men om du i fortsättningen ändå är inne på smp chrono:
Värdera en tight länk då själva uret lätt känns topptungt, då länken dessutom lättare blir stretchig på ett så högt och tungt ur som smp chrono. Servicebehov är även något att lägga in i kalkylen då du i princip alltid borde räkna in servicekostnader i totalpriset i affären för att vara rättvis då helservice/reservdelar blir dyrare/fler på en chrono. Jag skulle heller inte betala premium för box/papper för ett modernt ur i den här prisklassen då det ger dålig utväxling i längden, även om uret stiger i värde. Har du dålig koll kommer du ändå skaffa ett äkthetsintyg från någon större aktör, oavsett tillbehören du får med. Sedan, Läs på om uret innan köp, det tjänar man alltid på! Sedan gäller alla övriga tips gällande klockköp, som så många redan behandlat på forumet :)

Lycka till!
 

Omega70

Cartier
2-Faktor
Det är lite såhär med klocksnack
Rolex - Yes!
Övriga - nja
Inget att bry sig om egentligen



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Topp