• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

vad får man hosta för en länk till speedmaster 2998?

hejo

Panerai
7912 för början av 60-talet, 7077 för tidigare exemplar, räkna med sisådär 10 000:- (inte lätt att hitta dock).
1039 fungerar men känns inte rätt (ca halva pengen).

/Henrik
 

hejo

Panerai
Du får nog plocka fram "snabelmonstret" o ge dig ut på Internet. Kanske obra att säga upp sig då du lär
behöva lite stålar för att få fatt i en länk :) Kan dock verkligen rekommendera en rasslig länk, det höjer klockan
rejält!

/Henrik
 

hejo

Panerai
Tror nog 1039 går bort kan bli knöligt med ändbitarna.... Skulle leta efter 7912,1035,1501 och 19mm ändlänkar

/Henrik
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
jag hade en gång en 1067, var till en Seamaster 300 original tror jag?, men med 19mm sista fasta länken, funkade också fint på 19mm luggar straight lug
 

Urtur

Cartier
Min länk till 2998-4an såg ut så här och var original till klockan! Den hade inga nummermarkeringar som 1039 eller 7912 eller så. Bara tillverkningsindikering!

Numera njuter en fransman av uppsättningen!
DSC_0867_zps975ac74f.jpg
 
Topp