• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får ni för reaktioner på att ni hänger på klockforum?

Lowe92

Cartier
Får lite reaktioner från klasskamrater etc som tycker det är dels konstigt men också nördigt och lite skoj. Skyltar inte heller med det så är inte så många som vet dock.
 

WatchIT

Panerai
Samma för mig. Att inte ha FB-konto är tydligen konstigt. Jag tycker tvärtom.
Har heller inte FB och just FB är ju en rätt intressant diskussion. En del är rädda för big brother som ser dig...FRA....sen talar man om viktiga saker som "hänger tvätt"..."äter ett äpple" i jakten på likes...

För att inte tala om alla som upplyser om att dom är på semester. Bra där! Mumma för tjuven...
 

Linkan

Rolex
Flesta säger att det låter sjukt intressant samt att alla har någon sorts hobby, så finns säkert forum för det mesta :)
 

Wemb

Cartier
Bland kollegor och bekanta,
- Vad kul, udda hobby!
- Häftigt, vad tror du att min Rålex från Thailand är värd?
- Hehe, det är ju lite nördigt, som jakt ungefär...

Flickvännen,
- Sluta. Titta. På. KS. Umgås med mig istället, nöööörd!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Frun förstår till viss del. Kompisarna fattar inte.
Men trots allt var det lite värre när jag samlade skivor och försökte förklara varför jag hade 12 versioner av samma skiva (olika länder, olika pressningar, promo etc.)...
 

mofo

Audemars
2-Faktor
haha, ja man har ju fått en del kommentarer.
Brukar själv säga att det är bättre att att hänga på ett klockforum än att lägga all tid på facebook och titta på bilder vad folk har lagat för mat osv.
På KS lär man ju sig något iaf.
Stå på dig, KS är coolt
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
haha, själv var jag moderator på (då) Sveriges största iPhoneforum 2008-2009. Gick i årskurs 8-9, det var inte superpopulärt bland brudarna att veta hur man Jailbraikar en iPhone på 5 minuter..
 
Senast ändrad:
D

Deleted member 1154

Guest
Tycker det är jobbigt att va nörd ibland, datanörd, fotonörd, lchf / kostnörd, kaffenörd och nu klocknörd.... vilket nörd blir nästa?

Nörderi tar tid och pengar, har jag det? inget av dem....

Så länge familj och vänner går först är det nog ok att va nörd, eller?

Kom att tänka på den gamla klassiska låten "left to my own devices" med Pet shop boys, och inser att det är bra att ha andra som får en på andra tankar och annat fokus, och som drar en bort från nörderi....

men om man är känd vid namn på Klocksnack så är det sundare än att ha en specialpizza på menyn eller en bokad plats på fotbollsarenan tycker ju jag, men alla har olika intressen och det respekterar jag.... livet är för kort för att deppa över andras hobbys....


Men jag har ingen anledning att prata om klocknörderi för icke-frälsta har jag insett och bättre strunta i det bara, och vad gäller kostnörderi så om folk handlar margarin och lättmjölk blir det mer smör och "riktig" mjölk över till mig :) tänk om alla varit klocknördar hur hade det då varit?
 
Senast redigerad av en moderator:

Andersml

Audemars
2-Faktor
Min son 12år brukar säga: pappa hur kan du titta så mycket på klockor? Jag brukar kontra med hur kan du spela så mycket FIFA på playstation och blir det tyst:).

Frun van men brukar sucka när klockan ska fotas i olika situationer ;)

Kan även tilläga att mitt intresse sprider sig på jobbet!
 

Sjobedan

Rolex
Ingen i min omgivning fattar sig på klockor. De tycker att det är bortkastad tid att sitta på KS och titta på klockor. Vadå, den ska ju bara visa tiden..

Tog ett par foton på klockan igår kväll i många olika vinklar innan jag packade ner klockan för att skicka till nästa person på passaroundlistan och det himlades med ögonen, det suckades och frågades -Hur många fler bilder ska du ta egentligen? Sluta tramsa nu...


Suck...
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Så långt möjligt försöker jag mygla till den grad att ingen ser vad jag håller på med. Till exempel just nu.
 
  • Like
Reactions: SSL

Kallebalik

Friends of KS
Sambon blir lite trött på mig ibland men bara för att jag kan råka fastna vid mobilen lite för länge vid tillfällen - men annars är det okej. Kan tycka att det kan bli lite jobbigt när det kommer på tal vad mina saker kostar bland annat folk än för min sambo och andra med gemensamma intressen. Att jag ibland spenderar 15 papp på en jacka från Italien eller 66 papp på en Rolex har inga andra med att göra egentligen. Klädintresset möter dock nog mer undrande blickar än klockintresset.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Aldrig varit så sugen på att annonsera ut mitt medlemskap på KS, men det är klart att omgivningen märker att man är totalkörd på klockor.

Tycker det är jättekul att hjälpa de som vill ha hjälp, men är helt ointresserad av att övertyga någon om varför klockor är så kul och värt tiden/pengarna. Så nu svarar jag bara rakt av vad klockorna kostar om någon frågar, och på följdfrågan hur det kan vara värt det blir det bara; "för att jag tycker det är värt det" :)
 

Victore

Breitling
Farsan har också ett intresse för klockor så han sätter sig gärna med mig och surfar runt :D medans tjejen och resten av släkten tycker att det är riktigt tidsslöseri.
 

Ponlarsson

Panerai
Att jag är med på KS stör inte bekanta eller min käresta. Däremot brukar man få höra ett ironiskt "Vad gör du och din klocka..." när man bränner av ett wristshot. Inget jag inte kan bjuda på.
 
Topp