• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får ni för reaktioner på att ni hänger på klockforum?

Pälle

Cartier
Pledge Member
Brukar tjatas en del på jobbet om vilket jetset liv man lever och att man är miljonär, om dom bara visste hur knapert de är :p
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Ursäkta bumben!

Fick mig precis en lektion eller rättare sagt en av hyvling att jag inte är fullt frisk! Dvs det jag hållet på med hon syftade så klart min passion för klockor och min största hobby. Det hon inte förstår att jag har över 8000 likasinnade som jag umgås dagligen med. Ville dock inte gå in på den diskussionen. Det var bara att tiga i tystnad...

Epilogen var att det inte är normala människor som hänger på KS!!!

Summa summarum kom inte hem med en ny klocka/Babe på armen efter en veckas semester och var glad för det nya tillskott i familjen.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Ursäkta bumben!

Fick mig precis en lektion eller rättare sagt en av hyvling att jag inte är fullt frisk! Dvs det jag hållet på med hon syftade så klart min passion för klockor och min största hobby. Det hon inte förstår att jag har över 8000 likasinnade som jag umgås dagligen med. Ville dock inte gå in på den diskussionen. Det var bara att tiga i tystnad...

Epilogen var att det inte är normala människor som hänger på KS!!!

Summa summarum kom inte hem med en ny klocka/Babe på armen efter en veckas semester och var glad för det nya tillskott i familjen.
Mycket märkligt med partners som inte kan glädjas åt en.

Inget jag vill ha i mitt liv i alla fall. :)
 

oskj93

Omega
"Är du rik?" Brukar vara den vanligaste frågan eller om man är någon nörd. Som svar; kliar mig på huvudet och säger beror på hur man ser det men jag gillar klockor i alla fall.

Då undrar de ofta "Vaddå hur man ser det?", replikerar man bara med "Jag är rik med min kärlek till klockor". En konstig blick senare så är det bortglömt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
De i min närhet skojar alltid när jag ska iväg på GTG om hur det ser ut. De förväntar sig skäggiga gamla gubbar med fickur från Gustav Vasas tid och endast bordsvatten med tidig hemgång.

@Zed var förövrigt ett jävla wildcard. Vincent hade förväntat sig en äldre herre med Gustav Vasa-frisyr, men väl på plats misstogs han för en ung Sean Connery. Eller hur var det Vincent?

@Zed, @Vincent och @hollow123 och alla andra slog väl hål på det under GTGn i Göteborg i somras. Nu är det min, Vincent och @Ernestos tur (m.fl. givetvis) kommande fredag i Västerås. Det ska bli riktigt kul!
 

hollow123

Rolex
Första reaktionen är ofta att man är dum i huvudet. Vad som dock får dem flesta på fall är att kunna kuriosa kring specifika modeller som gör att fokus hamnar på historia och finmekanik osv istället för priser som ofta får folk att häpna.

Sen att man knyter fantastiskt trevliga kontakter och vänner via forumet som @christian-h säger är en stor bonus.
Detta är förövrigt också en grej som jag märkt skapar frågetecken hos vissa.
"Låter som att ni är polare, ni är medlemmar på samma forum"
"Vafan hur många gånger har ni setts?! En gång?"
Detta fick jag senast höra i helgen av två vänner efter att ha pratat i telefon med @christian-h ett tag. Medan mina två vänner satt som fågelholkar och undra vem jag pratade med...
 
Jag har ett ohälsosamt intresse för klockor. Chefen kommer nog sparka mig snart och tjejen kommer packa sina väskor och dra söderut om jag inte slutar tjata. Dock vet ingen att jag smyger här på nätterna... Urkul!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Första reaktionen är ofta att man är dum i huvudet. Vad som dock får dem flesta på fall är att kunna kuriosa kring specifika modeller som gör att fokus hamnar på historia och finmekanik osv istället för priser som ofta får folk att häpna.

Sen att man knyter fantastiskt trevliga kontakter och vänner via forumet som @christian-h säger är en stor bonus.
Detta är förövrigt också en grej som jag märkt skapar frågetecken hos vissa.
"Låter som att ni är polare, ni är medlemmar på samma forum"
"Vafan hur många gånger har ni setts?! En gång?"
Detta fick jag senast höra i helgen av två vänner efter att ha pratat i telefon med @christian-h ett tag. Medan mina två vänner satt som fågelholkar och undra vem jag pratade med...
Fantastiskt kul måste jag säga! Och jag måste även tillägga att jag stod som en fågelholk när ni var tre grabbar som gemensamt kom fram till filmvalet magic mike. Här kommer omslaget. Bra jävla rulle alltså, på riktigt.

l_1915581_34e279f5.jpg
 

BOTL

Panerai
Tyvärr reagerar många negativt på jobbet. Det verkar inte vara omtyckt att ha andra intressen än vad som är normalt för andra. Cigarrer och klockor provocerar nästan vissa så de spyr galla över en. Tragiskt och surt att folk kan vara så otroligt begatova och bittra.

Sen att man skickar ett par hundra sms till forumavänner i månaden är bra kul.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
De i min närhet skojar alltid när jag ska iväg på GTG om hur det ser ut. De förväntar sig skäggiga gamla gubbar med fickur från Gustav Vasas tid och endast bordsvatten med tidig hemgång.

@Zed var förövrigt ett jävla wildcard. Vincent hade förväntat sig en äldre herre med Gustav Vasa-frisyr, men väl på plats misstogs han för en ung Sean Connery. Eller hur var det Vincent?

@Zed, @Vincent och @hollow123 och alla andra slog väl hål på det under GTGn i Göteborg i somras. Nu är det min, Vincent och @Ernestos tur (m.fl. givetvis) kommande fredag i Västerås. Det ska bli riktigt kul!

Hörrö hörrö! Nu på fredag???
Fan då är jag hemma i Sverige, i Västerås!!
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Tyvärr reagerar många negativt på jobbet. Det verkar inte vara omtyckt att ha andra intressen än vad som är normalt för andra. Cigarrer och klockor provocerar nästan vissa så de spyr galla över en. Tragiskt och surt att folk kan vara så otroligt begatova och bittra.

Sen att man skickar ett par hundra sms till forumavänner i månaden är bra kul.

Det är riktigt tråkigt med svenskar pga det.
Kineser som jag jobbar med är hur glada som helst om man köper en klocka, även om dom bara står med en Casio.
Noll jante där :)
 

Poppe

Cartier
Brukar tjatas en del på jobbet om vilket jetset liv man lever och att man är miljonär, om dom bara visste hur knapert de är :p
This. På jobbet talas det om stekerier och överklassfasoner, både på grund av klockorna och även golfen som jag började med i våras. Förstår ingenting, klockorna är ju hyfsat billiga och golfen är ju den billigaste hobbyn jag haft på år.
Bland vänner har dom gett upp, jag är en nörd :) en nöjd nörd
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Brukar skicka annonser från forumet till mina kollegor och skriva "köööööp".
Någon gång har jag lyckats :D

Men jag har faktiskt lyckats få ett antal kollegor att köpa sina första "riktiga" klockor.
 

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Jag skiter fullständigt i vad folk i min närhet tycker om det faktiskt. Köper du en klocka för 1000kr gnäller någon, köper du en för 10000kr gnäller någon, köper du en för 50000kr gnäller någon. :banghead:
"Är det klocker nu igen, åhhh" är väl det vanliga på raster på jobbet haters gonna hate.
 
Topp