• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad för rabatt kan man räkna med? (Hublot)

kbw

Omega
2-Faktor
Hej,

kommer snart att resa via Suvarnabhumi-flygplats i Bangkok, där finns en Hublot-återförsäljare King Power Duty Free.

Undrar om någon handlat där och vad man eventuellt kan vänta sig för rabatt?

Klockan jag funderar på är en Classic Fusion.
 

M.U

Rolex
Tror att man inte kan räkna med någon rabatt när det är på flygplats (I ett land där exklusivitet gällande accessoarer värderas högt) + duty free tyvärr. Har dock inga referenser alls gällande min gissning!
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Svårt att säga. Det är väl alltid en förhandlings sak mellan köparen och säljaren. Alla köp är ju unika, ingen än den andra lik. Testa och se. Återkom gärna med svar och bilder på hur det gick. Lycka till :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Just detta märke har ju ett enastående uselt andrahandsvärde.
Om det går bra för dig att köpa en begagnad så är det vägen att gå.
 

BCKSTRM

Rolex
Vet inte men jag blev erbjuden 20% utan förhandling hos RobE...
Edit: på en Classic fusion 42mm
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Minst 25%, det kan du få av AD här i Stockholm utan att blinka. Jag sålde en som var typ två månader gammal till nästan halva listpriset, iofs en muppig storlek på klocka men ändå. Ska du ha något som hyfsat behåller värdet är det enbart Classic fusion 42mm som gäller.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Jag är ute efter en 45mm variant (511.NX.1170.RX) på uret.se anger rek. pris till 76 400kr. Bara Duty-Free bör ge 25% rabatt mot det (om man tänker bort den svenska momsen), lite prutning på det så kanske man kommer ner mot halva svenska priset?

Fick känslan att pruta inte var särskilt svårt när jag såg en Classic Fusion förra året i en europeisk huvudstad.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Minst 25%, det kan du få av AD här i Stockholm utan att blinka. Jag sålde en som var typ två månader gammal till nästan halva listpriset, iofs en muppig storlek på klocka men ändå. Ska du ha något som hyfsat behåller värdet är det enbart Classic fusion 42mm som gäller.
Njä, här på KS kanske men det finns ju en hel del modeller som är populära internationellt.

Jag är ute efter en 45mm variant (511.NX.1170.RX) på uret.se anger rek. pris till 76 400kr. Bara Duty-Free bör ge 25% rabatt mot det (om man tänker bort den svenska momsen), lite prutning på det så kanske man kommer ner mot halva svenska priset?

Fick känslan att pruta inte var särskilt svårt när jag såg en Classic Fusion förra året i en europeisk huvudstad.
Tänk på att högre listpris utomlands i kombination med låg lokal VAT ofta kompenserar våra 25% i moms.

Det är omöjligt att svara på hur det går att pruta på en flygplats, vissa flygplatsbutiker har personal som är helt ointresserade av att sälja medan andra är på och erbjuder en OK rabatt innan man ens frågat. Har mött båda dessa bemötanden varav det otrevliga och ointresserade är det vanligaste.
 

kbw

Omega
2-Faktor
Så blev det dags för en liten uppdatering.

Tittade på Hublot på lyx-köpcentret Siam Paragorn, där blev jag erbjuden 30% rabatt utan att ens försöka pruta, plus 6% tax-free. Listpriserna låg högre än här hemma, iaf på Classic Fusion, tror att de begärde 87kkr för den. Fick uppfattningen att det gått att pruta ner priset en del till.

På flygplatsen hade de inga av de modellerna jag var intresserad av så tittade inget särskilt där.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så blev det dags för en liten uppdatering.

Tittade på Hublot på lyx-köpcentret Siam Paragorn, där blev jag erbjuden 30% rabatt utan att ens försöka pruta, plus 6% tax-free. Listpriserna låg högre än här hemma, iaf på Classic Fusion, tror att de begärde 87kkr för den. Fick uppfattningen att det gått att pruta ner priset en del till.

På flygplatsen hade de inga av de modellerna jag var intresserad av så tittade inget särskilt där.
Du köpte ingen alltså? Har ingen koll på listpriserna, hur många % rabatt motsvarar det pris du fick om man utgår från svenskt listpris?
 
Topp