• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fan är det här för gubbforum!

Ministern

Founder
2-Faktor
Var är alla gulddinkor!

SHOW ME YOUR GOLD!!!

efc3f637.jpg


135d397b.jpg


3627fd64.jpg


1a5a7c1b.jpg


Show ME the money!!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har du någon mer info om Leijona? Blev så upphetsad av alla vintage trådar så idag var jag och lämnade Eternan för en helservice! Har ju inte rört sig på 55 år så oljerna var ju.. Men putsen på verket var enormt! Måste ta en bild på hur ett orört verk ser ut! Min urmakare som har mina två Omega skulle varit klar i helgen men inte ett ljud &€#%!?$£!!! Vad tycker ni sitter bäst på en svart seamaster med guld index och visare? Svart ödla tänkte jag, samma fråga gäller min vita seamaster men då tänkte jag ett brunt. Tar gärna emot input! Ps grym klocka RicRob!
 

Ricrob

Patek
Spencer66 skrev:
Har du någon mer info om Leijona? Blev så upphetsad av alla vintage trådar så idag var jag och lämnade Eternan för en helservice! Har ju inte rört sig på 55 år så oljerna var ju.. Men putsen på verket var enormt! Måste ta en bild på hur ett orört verk ser ut! Min urmakare som har mina två Omega skulle varit klar i helgen men inte ett ljud &€#%!?$£!!! Vad tycker ni sitter bäst på en svart seamaster med guld index och visare? Svart ödla tänkte jag, samma fråga gäller min vita seamaster men då tänkte jag ett brunt. Tar gärna emot input! Ps grym klocka RicRob!


Ingen mer info tyvärr men här kommer några bättre bilder. Den har ju varit med ett tag som synes, vilket är kul, eftersom den tillhört min svärfar sedan långt innan jag och min fru ens var födda, så jag tänker inte göra mer åt dess yttre, än det nu ytbytta glasetoch lagningen (ja vet, inte så vackert) av ena luggen, där stiftet hade slitit sig rakt igenom godset och ut!

Är det ngn som vet ngt kul om Leijona, så dela görna med dig! "En finsk Omega" lär ju lattjo!

D848CD7C-CDA5-4EE6-8DB3-C31C69C7585B-5480-00000B62D936ABE7.jpg


6992AA6D-D6F6-4B2C-90C4-A6E3D5B77A03-5480-00000B62DE3702A6.jpg


E855312F-A3DD-42CE-AC48-B9A8B3014352-5480-00000B62E212C51C.jpg


//Ricrob
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Har du någon mer info om Leijona? Blev så upphetsad av alla vintage trådar så idag var jag och lämnade Eternan för en helservice! Har ju inte rört sig på 55 år så oljerna var ju.. Men putsen på verket var enormt! Måste ta en bild på hur ett orört verk ser ut! Min urmakare som har mina två Omega skulle varit klar i helgen men inte ett ljud &€#%!?$£!!! Vad tycker ni sitter bäst på en svart seamaster med guld index och visare? Svart ödla tänkte jag, samma fråga gäller min vita seamaster men då tänkte jag ett brunt. Tar gärna emot input! Ps grym klocka RicRob!

Leijona är för mig ett mysterium, men jag har hört dem kallas "finska Omegor" och sett dem ofta gå över viken på Tratten.

Magiskt med ett så gammalt och orört verk, ser fram mot bilder på Eternan och dina Omegor när de anländer.

Angående bandval så låter det bra med ödla, även alligator funkar och jag kör ljusbrun krokodil på min svarta Omega:

IMG_5838.jpg
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag känner mig nästan lite "smutsig" av att titta på Micke's godis ovan. :roll: ..vilken samling... :D
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det finns ju en riktig skatt här, trodde aldrig jag skulle falla för guld! Men nu är man helsåld på det och kommer 3:e världskriget så har man ju ett säkert betalningsmedel:D
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
kom just på att jag har lite guld skräpandes i boxen........skallen ska vara äkta vara.......armbandet är överdraget endast.....3500 D-mark 1973...det var grejer det!!!

Hepp.... Omega Time Computer 1

DSC_0366.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Zodiac Astro II

Här kommer det enda jag kan bjuda på i guldväg. Ett fyllebud på Kaplans för några år sedan gav den här udda fågeln.
IMG_6636.jpg


IMG_6611.jpg


IMG_6604.jpg


IMG_6603.jpg


IMG_6601.jpg


IMG_6597.jpg


IMG_6595.jpg


IMG_6591.jpg


IMG_6589.jpg


Grymt skick på den. Osynkade visare hade inneburit att den legat helt oanvänd i boxen. Jimmy Schiöld på numera insomnade Schiölds Ur fixade det för en röding och sedan funkade den klockrent. Var dock inte mogen för guld så den försvann iväg till Upplands Väsby.

Nu är jag mogen för guld men pank i stället. Funderar på att sälja en njure och en hornhinna för en YG DD.

Trevlig kväll
JoberMan
 
Re: Zodiac Astro II

JoberMan skrev:
Här kommer det enda jag kan bjuda på i guldväg. Ett fyllebud på Kaplans för några år sedan gav den här udda fågeln.

IMG_6636.jpg



Grymt skick på den. Osynkade visare hade inneburit att den legat helt oanvänd i boxen. Jimmy Schiöld på numera insomnade Schiölds Ur fixade det för en röding och sedan funkade den klockrent. Var dock inte mogen för guld så den försvann iväg till Upplands Väsby.

Nu är jag mogen för guld men pank i stället. Funderar på att sälja en njure och en hornhinna för en YG DD.

Trevlig kväll
JoberMan

Faan, den var ju tokfet, du har den inte kvar?
 
Topp