• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fan har du bidragit med till detta forum?

Vad fan har du bidragit med till detta forum?

  • Inget. Jag bara lurkar omkring.

  • Lite. Ger svar när jag kan.

  • Lagom. Ger svar när jag kan, men gillar också att slänga käft.

  • Mycket. Jag älskar allt som rör klockor, referenser, pustningar, länkar, trycktester etc.

  • Hänger bara på Lifestyle. Knivtråden, Cigarrtråden och annat mys.


Resultatet är endast synligt efter enkät.
P

Philippe Stern

Guest
En fråga jag fått ibland. Av arga, vita, medelålders, kränkta män. Jag samalar inte på klockar. Jag nördar inte ner mig i referenser. Jag tycker vintage ÄR mögel. Jag vill ha en finklocka och en beater. That's it. Jag gillar nytt. Jag köper bara nytt. Sån är jag.

Men jag respekerar dem som har andra intessen. De som nördar ner sig. De som samlar. De som diskuterar original plexiglas vs nytt på en gammal Sub.

Så jag tänker hänga kvar här som vanligt. Läsa och grotta ner mig när det passar. Så svaret på rubriken är: Inte så mycket.

Vad fan har du bidragit med till detta forum?
 

Krillan

Omega
Är en lurker, tillför så lite som möjligt och lever som en parasit( ;) ). Beror nog dock på begränsad kunskap, så det kommer väl mer efter ett par år.
 

hollow123

Rolex
Frågeställningen i sig är faktiskt intressant.

I min mening är _att bidraga_ ett ganska brett begrepp som innebär mer än att kunna bph på urverk och rolex alla referenser.

Således tycker jag att du @Philippe Stern bidragit på ditt egna lilla vis

EDIT
Skulle man kunna vara så filosofiskt lagd och säga att varenda like man har innebär att man bidragit? En like i min mening innebär att läsaren upskattat det du skrivit/postat.
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Jag tycker alla på KS är underhållande på ett eller annat sätt. Å andra sidan vet jag att man inte ska ta internet på för stort allvar. Även de som tycker att Stern är en skit måste ändå älska julfest-hitler, och det måste ju minst väga upp.
Försöker svara så gott jag kan, komma med glada tillrop och i allmänhet bara försöka vara lite förstådd i detta sjuka intresse av medmänniskor. KS är fantastiskt, många är bara jävligt duktiga på att ha en negativ inställning och leta fel i precis allt.

Dessutom, vad vore ett internetforum utan lite drama..? ;)
 

Mattiasss

Omega
Frågeställningen i sig är faktiskt intressant.

I min mening är _att bidraga_ ett ganska brett begrepp som innebär mer än att kunna bph på urverk och rolex alla referenser.

Således tycker jag att du @Philippe Stern bidragit på ditt egna lilla vis

EDIT
Skulle man kunna vara så filosofiskt lagd och säga att varenda like man har innebär att man bidragit? En like i min mening innebär att läsaren upskattat det du skrivit/postat.

Jag bidraga inte med någonting. Jag kanske kommer bidra, någon gång.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Chuck har bidrag med mycket matnyttigt sedan TTT tiden men förmodligen mest ploj.

1. Framför allt >>>>>>>>>> tecken
2. Diskat en submariner i diskmaskin 65 grader
3. paketöppnat en GS halvstukad på Sake
Medmera... givetvis med glimten i ögat :cigar:

Som apan säger man får ta internetforum för vad det är: En digital lekstuga i kombo med ett intresse, i detta fall klockor. Man får respektera profilerna för vad de är, en del profiler tar forumet personligt andra inte.

Ni som skapat detta forum ska vara mycket stolta, för ni har lyckats skriva historia.Och detta med hjälp av samtliga medlemmar som alla bidrar på sitt unika sätt.

Cheers!
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Du tar dig, Philippe, jag har tvingat inse att jag velat lajka flera av dina senaste inlägg. En imponerande mognadskurva.
OnT: lagom. Fast jag gillar inte att slänga käft nå' värst.
 

Rojalisten

Panerai
Är den som är en fattig student med skitklockor, står utanför rob Engström och nymans ur men vågar inte gå in av rädsla och skämma ut mig. Tar bilder på mina klockor i olika filter och vinklar, för att dom ska se lite bättre ut och lite dyrare... Lär mig dagligen om klockor, som jag förmodligen får tag i om ca 30-40 ljusår. :cool:
 
Topp