• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad finns det idag som liknar en Omega De Ville Trèsor ?

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den har ju börjat tillverkas igen, så den finns att köpa rakt över disk.

OmegaDeVilleTresor-2.jpg
 

mikeB

Omega
Men ........ den kostar mer är vi dödliga har råd med,
så frågan återstår, vad finns det för alternativ till denna fantastiska klocka?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det finns ju en hel del vintage annars med samma typ av tavla om det är den du är ute efter. Nu minns jag inte vad taveltypen heter bara för det, men @Aurum upplyste mig när jag ställde frågan förut. Här en gammal Tissot som jag köpte på Tradera för någon hundralapp.

IMG_5569.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det finns ju en hel del vintage annars med samma typ av tavla om det är den du är ute efter. Nu minns jag inte vad taveltypen heter bara för det, men @Aurum upplyste mig när jag ställde frågan förut. Här en gammal Tissot som jag köpte på Tradera för någon hundralapp.

IMG_5569.jpg
Den där är riktigt bra! Våffel, waffle, pyramid, honeycomb osv...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Den där är riktigt bra! Våffel, waffle, pyramid, honeycomb osv...

Tack, det är riktigt kul att du gillar klockan.

För övrigt så är det här precis varför KS är så fantastiskt. Man slänger ut en fråga och taggar en forumkamrat och trots att klockan har passerat midnatt så levereras svaret så gott som på en gång...fantastiskt måste jag säga.
 
Topp