• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad frun vill ha...

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ett par månader spånat på vad jag ska köpa till frun i 35års present. Efter mkt surfande och lite kontroll frågor till frun trodde jag att jag hittat rätt, i alla fall begränsat urvalet. Nån form av rolex datejust skulle det bli. Idag råkar vi gå förbi en rolex AD och jag hintar lite mot skylten och frågar oskyldigt -vad tycker du om de där? Pekandes på några datejust de hade i fönstret. Hon svarar - nej fy fan, det är tant klockor!

Den enda klocka hon gillade i skylten som var en snygg tjejklocka enl henne var en helgulds gmt........
Hmm den ryms inte riktigt i födelsedagsbudgeten kan jag lova!

Back to square one :(
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag lägger själv till en fråga i tråden.

Bvlgari? Bra eller anus? Har inte alls koll på detta märke, trodde de bara gjorde smycken men det finns ju klockor oxå. Kanske nått där som frugan skulle gilla.
Nån som har koll på bvlgari, urverk, kvalitet mm?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bvlgari är bra skit, iof lite beroende på modell. Inte så mycket för pengarna om man ser till nypris dock... Men om beg är ett alternativ skulle jag satsat på en liten herrcartier, typ Santos 29 mm.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Såg en tjej igår med en Explorer 2 med vit tavla. Fräscht och upplevdes ej som för stort. Min fru har en tantklocka :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En no date eller air king kanske funkar. Slät ring och oyster. Dr Watch har någon schysst för tillfället.
 

Jonaz

Rolex
Kvinnor och klockor....

En vis man tipsade mig en gång i forntiden om att låta damen bestämma och finna sig i beslutet.:)

Då det ändå rör sig om en viss investering kan det vara läge att faktiskt fråga. "-hörru älskling, låt säga att jag mot förmodan vill köpa dig en klocka på din födelsedag vilken skulle du isåfall vilja ha?"


iPhone | Tapatalk
 

TKVF

Panerai
Har hon inte blivit meddragen i massa klockaffärer? Eller råkat fälla en kommentar att "den va fin" när du ser alla klockor på KS? För i så fall är det bara att köpa det som hon vill ha :)
 
C

China

Guest
Då det ändå rör sig om en viss investering kan det vara läge att faktiskt fråga. "-hörru älskling, låt säga att jag mot förmodan vill köpa dig en klocka på din födelsedag vilken skulle du isåfall vilja ha?"


iPhone | Tapatalk

Absolut, det här med att köpa en klocka som känns "helt rätt" är inga som helst garantier. Då är det bättre att bege sig på en "fiske expedition" lite diskret så att man får känsla för tycke och smak. En klocka som hamnar i "lådan" gör trots allt ingen glad.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Min fru kör en 16610 som hon misshandlat till snar oigenkännlighet. Pyttehandleder, fick klippa bort en länkbit och har spänner på innersta hålet men det ser rackarns så hett ut!!!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ja, ni har nog rätt allihopa. Min fru har just nu en guess klocka som hon är nöjd över så hon är nog en Michel koors tjej som nämnts här tidigare:( trodde ändå någonstans att man kunde omvända henne.
Får bli att fixa annan present alternativt att man säger till på skarpen! Här är en omega, rolex, cartier, bvlgari longines, tag heuer, oris. Pick one! :)
 

David

Bödeln
Alltså, ge upp så lätt? Det är en utmaning, inte omöjligt. Efter tredje klockan blir det smidigt. En varning bara, kommer börja äta på din egen klockbudget, så tänk efter noggrant.

Den vänstra är en favorit, och det har börjat sneglas på en DateJust 178341 med brun MOP-tavla och diamantring helt utan min inblandning.

121215-Skeleton.jpg
 

fredtiger

Cartier
Ja, ni har nog rätt allihopa. Min fru har just nu en guess klocka som hon är nöjd över så hon är nog en Michel koors tjej som nämnts här tidigare:( trodde ändå någonstans att man kunde omvända henne.
Får bli att fixa annan present alternativt att man säger till på skarpen! Här är en omega, rolex, cartier, bvlgari longines, tag heuer, oris. Pick one! :)
Diamanter är också kul! :D
 

AndyAnd

Cartier
Ja, ni har nog rätt allihopa. Min fru har just nu en guess klocka som hon är nöjd över så hon är nog en Michel koors tjej som nämnts här tidigare:( trodde ändå någonstans att man kunde omvända henne.
Får bli att fixa annan present alternativt att man säger till på skarpen! Här är en omega, rolex, cartier, bvlgari longines, tag heuer, oris. Pick one! :)

Funderat över denna?

http://www.uret.se/oris-divers-aquis-date-diamonds-vit-gummi-o36-mm-p-14481.html
 

Smulan

Rolex
Det var ju 35 år och inte ett 35-årsbröllop :D Hon kanske vill ha något ungdomligare men unikt som en vit Baby-G LTD (100 ex) by Antony & Allison ;)
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Haha! Jag håller med China här. Damers vilja är inte lätt att lista ut. Min hustru kollade på en sådan här på Björkegrens. Den gillar hon men tycker att den är lite dyr.
2kgzSob.jpg


Sedan fixade jag denna till henne, mest lite på skoj. Den är hon kanonnöjd med.

För någon vecka sedan provade hon min Connie. "Den här vill jag ha". Så nu har hon den - och är mycket nöjd.
oKLHrks.jpg
 
Topp