• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gäller för Zenith El Primero Helguldaren?

Tactical trader

Silver
Friends Of KS
2-Faktor
Har vi någon insatt som kan lägga ljus på detta?
Frågan gäller
Zenith El Primero 06.0050.400 på länk.

Är den plätterad eller belagd på annat sätt?
Ihåliga länkar gissar jag?
Känns ju märkligt att få 18k solitt för 80k ish eller?
Tankar eller övrig info uppskattas
Bild lånad från Internet
Mvh
TT
lato1_8_17.jpg

7392FBEE-E4A0-4E21-BB83-8D60975E17E9.jpeg
Zenithen var ju svincool! Jag har ungefär samma frågor gällande Heuern på bilden. Jag ser ju att skicket lämnar en del övrigt att önska, men strax över 60 tusen borde den väl vara värd?

Vad står det på baksidorna? Spontan gissning utifrån andra guld-El Primeros är solitt guld.
Det står 18k 750 så rimligen kanske :rolleyes:
En del andra tidiga El Primeros står som gold plated, vilket kan vara en felskrivning iofs eller att dom är det också.
Nu är ju detta någon 90 talare så inte så värst tidigt heller för den delen.

Skulle du hugga om det inte var för att 18k kanske inte är din kopp?:) @yonsson
Jag tror inte Nymans servar längre heller? Allt till moderskeppet?

Har vi någon insatt som kan lägga ljus på detta?
Frågan gäller
Zenith El Primero 06.0050.400 på länk.

Är den plätterad eller belagd på annat sätt?
Ihåliga länkar gissar jag?
Känns ju märkligt att få 18k solitt för 80k ish eller?
Tankar eller övrig info uppskattas
Bild lånad från Internet
Mvh
TT
lato1_8_17.jpg
7392FBEE-E4A0-4E21-BB83-8D60975E17E9.jpeg
Zenithen var ju svincool! Jag har ungefär samma frågor gällande Heuern på bilden. Jag ser ju att skicket lämnar en del övrigt att önska, men strax över 60 tusen borde den väl vara värd?
Jag tror vissa har blivit lite fartblinda av prisutvecklingen av Rolex? 80 tkr för en visserligen fin nittiotalare men rätt daterad och tidstypisk klocka är inte speciellt billigt historiskt sett. Det är säkert solitt guld i länken och guldvärdet är väl ca 30000-35000 kr, resten klockan..
60 tkr för en kvarts Heuer av mindre känd modell på samma sätt.

Senast ändrad:
Den är nog inte en flippares våta dröm när/om man tröttnar men den är riktigt cool! Har noll koll på om Nymans servar El Primero.
Du har min välsignelse!
Ahh då har jag hittat rätt :D Då jag med gott mod jobbat mig igenom ett gäng "mindre lättflippade" objekt som breguet, obskyra pannor och svår sålda JLC och märkligt nog fått blodad tand av oklar anledning.
Men din välsignelse är guld värd minst sagt :cool:

Jag tror vissa har blivit lite fartblinda av prisutvecklingen av Rolex? 80 tkr för en visserligen fin nittiotalare men rätt daterad och tidstypisk klocka är inte speciellt billigt historiskt sett. Det är säkert solitt guld i länken och guldvärdet är väl ca 30000-35000 kr, resten klockan..
60 tkr för en kvarts Heuer av mindre känd modell på samma sätt.
Du har helt rätt där givetvis, allt under 100k känns som något slags fynd av exakt den anledningen, rätt sjukt egentligen

Tillbaka
Topp