• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Vintage92

Audemars
2-Faktor
5.jpg
 
Senast ändrad:

Rey

Rolex
Sitter dessvärre inlåst och pluggar inför min 30HP tenta i juridik imorgon.. Ska bli skönt med sommarlov! :happyhappy:

 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Sitter dessvärre inlåst och pluggar inför min 30HP tenta i juridik imorgon.. Ska bli skönt med sommarlov! :happyhappy:

Åååååååh ljuva minnen, Cameron läste jag under B-kursen i statsvetenskap. Eller var det kanske under människorätten på juristlinjen. Oavsett, jag har läst den där och har den stående på kontoret bland all annan human rights-litteratur. Den är bra :)
 
  • Like
Reactions: Rey

Rey

Rolex
Åååååååh ljuva minnen, Cameron läste jag under B-kursen i statsvetenskap. Eller var det kanske under människorätten på juristlinjen. Oavsett, jag har läst den där och har den stående på kontoret bland all annan human rights-litteratur. Den är bra :)


Ja intressant är det allt men jag har tur nog insett redan nu på termin 1 att juridik inte är något jag vill arbeta med i framtiden så det blir resande i höst och förhoppningsvis något bättre passande till våren!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Ja intressant är det allt men jag har tur nog insett redan nu på termin 1 att juridik inte är något jag vill arbeta med i framtiden så det blir resande i höst och förhoppningsvis något bättre passande till våren!
Bra där, jag insåg detsamma på tok för sent och nu är jag fast i hamsterhjulet. Men en dag ska jag flytta familjen söderut, trampa mitt vin och min olja, leva på att sälja grillade sardiner till turister och gå klädd i trådslitna linnekläder....
 

Rey

Rolex
Bra där, jag insåg detsamma på tok för sent och nu är jag fast i hamsterhjulet. Men en dag ska jag flytta familjen söderut, trampa mitt vin och min olja, leva på att sälja grillade sardiner till turister och gå klädd i trådslitna linnekläder....


Låter som en helt okej plan där! Jag måste bara hitta på något först så att jag kan finansiera min alldeles för dyra klocksmak och bilsmak haha :woot: , sen kan man röra på sig :happyhappy:
 

Emil

Cartier
får inte loss bandstiften på min skx007k2. är det krångligare då metallspännet omsluter? böjt två mejslar nu men jag lyckas skjuta ytterhöljet från sida till sida men inget mer! är det så lätt som dem visar på youtube så sitter inte tummen mitt i handen, utan i ögat...
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
får inte loss bandstiften på min skx007k2. är det krångligare då metallspännet omsluter? böjt två mejslar nu men jag lyckas skjuta ytterhöljet från sida till sida men inget mer! är det så lätt som dem visar på youtube så sitter inte tummen mitt i handen, utan i ögat...

Fram med avbitartången!


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Rber

Audemars
2-Faktor
får inte loss bandstiften på min skx007k2. är det krångligare då metallspännet omsluter? böjt två mejslar nu men jag lyckas skjuta ytterhöljet från sida till sida men inget mer! är det så lätt som dem visar på youtube så sitter inte tummen mitt i handen, utan i ögat...
Har kämpat rejält med en polares Snzh och jag vågar ändå påstå att jag börjar bli rätt duktigt på att hantera stiften.

Lite våld kan vara underskattat ibland.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Denna klocka hittade farsgubben i sin byrålåda. Det är en kvartsare, och han nämnde något om en "2000-bugg" (är detta allmänt vedertaget?), jag förstod det som att det i och med det nya millenniet uppstod något problem med kalendern. Händer detta alla perpetual calenders? Hursomhelst så ville inte Seiko fixa det, mer detaljer har jag tyvärr inte. :oops:

Seiko olympic perpetual calender:




Vad innebär 43/100 s?
(Jag hoppas att man får skriva sådana här inlägg i dagens-trådarna.)
 
Topp