• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Nattis
93F3A8D1-6962-403D-97B9-F681AAA7A3BC.jpeg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Nu slutade jag ju spela för 20 år sedan, men de ser ut som CM?
Jajemen :) Provade lite moderna plastskor och kändes fel. CM anses fortfarande vara bland de bästa skorna än idag. Men pga. marknadsföring (CM behöver ju inte marknadsföras) kränger man lite annat till kidsen.

Nu låter jag som en gammal gubbe haha. Inte ens fyllt 30.

Brukar ha storlek 44 vanligtvis. Tog lite tightare denna gång haha.
 

Bilagor

  • Screenshot_20190211_230457_com.android.gallery3d.jpg
    Screenshot_20190211_230457_com.android.gallery3d.jpg
    62.5 KB · Visningar: 2

dagnydigger

Cartier
Jajemen :) Provade lite moderna plastskor och kändes fel. CM anses fortfarande vara bland de bästa skorna än idag. Men pga. marknadsföring (CM behöver ju inte marknadsföras) kränger man lite annat till kidsen.

Nu låter jag som en gammal gubbe haha. Inte ens fyllt 30.

Brukar ha storlek 44 vanligtvis. Tog lite tightare denna gång haha.

Helt rätt, körde 41, har 42 1/2-43 normalt. De ger med sig. Enda skon som jag haft som vuxen spelare, förutom Puma King under en säsong.
 

Husse

Patek
Dagens skogsbilväg! :D
Har haft innerbelysningen tänd i bilen i natt, kände mig tvingad att köra en extra sväng. Inga vilda djur i dag, annars har jag sett både älg, rådjur och tjäder här uppe!
F2A45A86-D70A-43AE-9815-27BF5052469E.jpeg
E7418CE1-290C-4E27-B952-8F767F382E2D.jpeg


Edit:
Fick iaf se spår efter djur!
Har nog varit harjakt här i natt!
B24E03D7-113F-4E6F-ADB5-EEBF582BFE2E.jpeg
14C56C08-9AC2-4086-B35F-93F988C5B3B1.jpeg
 
Senast ändrad:

laketwig

Patek
2-Faktor
Dags för lite tung bluesrockboogie när den är som bäst, dvs live ... ;)

Foghat - Road Cases (1998)

I mitt tips om Savoy Brown - Witchy Feelin'*) så berättade jag att hela bandet bakom Kim Simmonds försvann efter albumet Looking In (1970) och bildade Foghat med Savoy Browns andregitarrist "Lonesome" Dave Peverett som frontfigur. Utöver Peverett, Roger Earl (trummor) och Tony Stevens (bas) tillkom Rod Price på gitarr. Första skivan, som bara hade bandets namn, kom 1972 och blev en omedelbar framgång, inte minst pga singeln med deras grymma version av Willie Dixons I Just Want to Make Love to You. Under resten av 70-talet radade man upp album som alla sålde minst guld i USA, som trots det engelska ursprunget blev deras hemmamarknad:
  • Foghat II (aka "Rock & Roll" då det bara var en sten och en bulle på omslaget ... :) ) (1973)
  • Energized (1974)
  • Rock and Roll Outlaws (1974)
  • Fool for the City (1975)
  • Night Shift (1976)
  • Foghat Live (1977)
  • Stone Blue (1978)
Sen tog det mer eller mindre stopp då deras musik inte var lika gångbar bland 80-talets punk och syntar. Rod Price lämnade bandet i slutet på 1980 då han inte uppskattade försöken att anpassa deras musik till efterfrågan. Efter ett antal riktigt usla skivor tog man 1984 en paus. Det skulle dröja ända till 1993 innan det ursprungliga bandet återförenades, vilket gav oss albumet Return of the Boogie Men (1994) och dagens tips som är en mycket representativ liveskiva. I princip en "Greatest Hits" live med ett makalöst gung. Lonesome Daves röst har nog inte varit bättre och det samma gäller Rod Prices slidegitarr. :happyhappy:

1999 klev Rod Price av igen och året efter avled Dave Peverett (RIP) i sviterna av njurcancer. Bandet har därefter försökt hanka sig fram med diverse andra medlemmar men utan någon större framgång.

*) https://klocksnack.se/threads/laketwigs-klock-och-skivtips-samlingstråd.67791/page-2#post-1993210

Tudor BB58 2019-02-12 (CD).jpeg
 
Senast ändrad:
Topp