• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

flugan

Cartier
4F4ADBFA-3974-4B5A-AB01-2F053AA2785F.jpeg
302D9B80-E930-496C-9752-1418C7345194.jpeg
1105, lämnar lunch till dottern på skolan
Var bor ni?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Om jag minns rätt så har jag bara haft svenskt med en gång tidigare och då en gång är ingen gång så tar vi väl en till ... ;)

Stefan Andersson - Emperor's Day (1992)

Sveriges svar på Bryan Adams kanske, med en nypa Bruce Springsteen inslängt? Nja ..., inte riktigt, men något åt det hållet är det i alla fall.

Efter att under skoltiden ha varit med i diverse lokala band runt Göteborg lyckades Stefan få ett eget skivkontrakt 1991. Året efter kom hans debutskiva, dvs dagens tips. Singeln Catch the Moon från skivan blev en stor framgång och samma år fick han en välförtjänt Grammis som årets nykomling. Visst är singeln bra men det är resten av skivan också. Inte ett svagt spår, där riktigt bra och nyanserad rock blandas med ett par ballader. Lägg sen till en mycket luftig produktion, där alla uppbackande musiker får glänsa lagom mycket, så har du en höjdarskiva.

Efterföljande två skivor, dvs Walk Right On (1993) och Under a Low-Ceilinged Sky (1996) är inte dåliga men tyvärr betydligt ojämnare. Han har därefter släppt ett antal skivor till, omväxlande med sång på svenska och engelska. Jag har inte hört dom men misstänker ändå att hans debutskiva är den absoluta höjdpunkten, vilket brukar höra till ovanligheterna.

Rolex E 2019-02-19 (CD).jpeg
 
Senast ändrad:
Topp