• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Gunnar

Omega
20190322_163558.jpg
20190322_163606.jpg


För några timmar sedan: På gården hemma hos svär mormor :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Kul att du tycker det om den när du har så sjuka pjäser. Berätta gärna varför du är så förtjust! Tycker den är riktigt ball men vet andra grejer i din låda jag gillar ännu mer :)
Det är helt enkelt en väldigt intressant klocka som känns genomtänkt och enhetlig fast den är så annorlunda. Man har tittat på formgivning av andra produkter och packat ihop det i ett armbandsur. Klockan känns väldigt klassisk fast det inte finns något armbandsur som varit direkt likt detta förr. Visst, vi har lite visarlayout från B-uhr och bilinstrumet från förr men i ett armbandsur? Allt gillar jag dock inte. Boetten är lite stor och boettsidorna lite höga. Fakeskruvskallarna på tavlan hade man kunnat skippa och kört riktiga. Finns kanske någon historisk koppling här so jag inte känner till. Samtidigt uppskattar jag att skruvarna på glasringen är äkta och fyller sin funktion. Finishen är hög, inget att anmärka på. Känns som den är byggd av IWC. Tre olika metallytfinisher, borstad, polerad och blästrad. Sedan kan jag inte annat än älska personen och historien bakom. Hur passionerat och dumt är det inte att ta 50' kr betalt för ett finur ist för att sälja en enklare version för 3-5'? Sedan kan man fundera och väga olika saker mot varandra hur mycket som helst, men faktum är att jag alltid blir lite extra glad när jag packar upp denna klocka jämfört med andra. Den brädar tex alla mina JLC och de flesta andra. Den hamnar i lä av banantanken, 6202, Bubbleback, Santosar, Tank louis och kanske jämt med ett par andra.
@dräpdrulle
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Det är helt enkelt en väldigt intressant klocka som känns genomtänkt och enhetlig fast den är så annorlunda. Man har tittat på formgivning av andra produkter och packat ihop det i ett armbandsur. Klockan känns väldigt klassisk fast det inte finns något armbandsur som varit direkt likt detta förr. Visst, vi har lite visarlayout från B-uhr och bilinstrumet från förr men i ett armbandsur? Allt gillar jag dock inte. Boetten är lite stor och boettsidorna lite höga. Fakeskruvskallarna på tavlan hade man kunnat skippa och kört riktiga. Finns kanske någon historisk koppling här so jag inte känner till. Samtidigt uppskattar jag att skruvarna på glasringen är äkta och fyller sin funktion. Finishen är hög, inget att anmärka på. Känns som den är byggd av IWC. Tre olika metallytfinisher, borstad, polerad och blästrad. Sedan kan jag inte annat än älska personen och historien bakom. Hur passionerat och dumt är det inte att ta 50' kr betalt för ett finur ist för att sälja en enklare version för 3-5'? Sedan kan man fundera och väga olika saker mot varandra hur mycket som helst, men faktum är att jag alltid blir lite extra glad när jag packar upp denna klocka jämfört med andra. Den brädar tex alla mina JLC och de flesta andra. Den hamnar i lä av banantanken, 6202, Bubbleback, Santosar, Tank louis och kanske jämt med ett par andra.
@dräpdrulle
Tack för intressant läsning :)
Med en mindre boett hade jag själv varit sugen får jag medge...! Jag läste "den bästa" och tänkte just på din Cartiersamling, men då är vi typ överens då ;)

Det där med boettstorlekar stör mig mkt.. Vill egentligen köra lite mer nytt för jag gillar ju typ inte patina (så nära mint det går), men alla bygger för stort och oproportionerligt, eller en sämre kopia av ngt gammalt. Vill verkligen ha en Slim D'Hermes men 39.5mm är fan inte ok på ett dressur... :mad:

Ang modernt men klassiskt och lite eget gillar jag dock vissa modeller av Nomos
 
Senast ändrad:
Topp