• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Krillan

Omega
Rullar på full blått idag :D
28951820-BB8F-4AF9-BDF5-431DBF74976E.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Ni fick ju två skivor förra tisdagen, så då är det inte mer än rätt att jag får göra det lite enkelt för mig idag igen.

Supertramp - Paris (1980)

Snyggt gissat @Tuktuk ... ;)

Det här gänget har varit med tidigare, då med den fantastiska genombrottsskivan Crime of the Century (1974). Därefter radade man upp tre riktiga höjdare till:
  • Crisis, What Crisis? (1975)
  • Even in the Quitests Moments ... (1977)
  • Breakfast in America (1979)
Även om man inte visste det just då stod man nu på toppen av sin karriär och efterfrågan på konserter var enorm. Ett perfekt läge för en liveskiva med andra ord. Inspelad 1979 på Pavillon de Paris och utgiven året efter är dagens skivtips en av dom bästa livskivorna jag har i min omfattande samling. På den här dubbel-CD'n blandas dom bästa låtarna från dom fyra album jag nämnde ovan, även om tyngdpunkten ligger på Crime of the Century och ganska naturligt den senaste, dvs Breakfast in America. Perfekta versioner av låtarna, perfekt ljud och en entusiastisk publik. Vad mer kan man begära av en riktigt bra liveskiva ...? :happyhappy:

IWC DT 2019-08-20 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0LnGhdkTo5SEoIosiydUaR
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Ni fick ju två skivor förra tisdagen, så då är det inte mer än rätt att jag får göra det lite enkelt för mig idag igen.

Supertramp - Paris (1980)

Snyggt gissat @Tuktuk ... ;)

Det här gänget har varit med tidigare, då med den fantastiska genombrottsskivan Crime of the Century (1974). Därefter radade man upp tre riktiga höjdare till:
  • Crisis, What Crisis? (1975)
  • Even in the Quitests Moments ... (1977)
  • Breakfast in America (1979)
Även om man inte visste det just då stod man nu på toppen av sin karriär och efterfrågan på konserter var enorm. Ett perfekt läge för en liveskiva med andra ord. Inspelad 1979 på Pavillon de Paris och utgiven året efter är dagens skivtips en av dom bästa livskivorna jag har i min omfattande samling. På den här dubbel-CD'n blandas dom bästa låtarna från dom fyra album jag nämnde ovan, även om tyngdpunkten ligger på Crime of the Century och ganska naturligt den senaste, dvs Breakfast in America. Perfekta versioner av låtarna, perfekt ljud och en entusiastisk publik. Vad mer kan man begära av en riktigt bra liveskiva ...? :happyhappy:

IWC DT 2019-08-20 (CD).jpg


Spotify shortcut powered by @Träff : https://open.spotify.com/album/0LnGhdkTo5SEoIosiydUaR
:):):). Ett av mina favvoband, både då och nu. Fast ”Quiest moments...”, den minst rockiga imo :)
 
Topp