• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Måndag, ganska fin sådan :)
Hoppas ni alla får en bra och trevlig vecka :)
48E5E3C7-D5D5-4401-9763-5150D8BBB3BC.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Har inte gjort det. Tyckte vi hade en bra diskussion, men nu i efterhand när man läser igen så ser man att de själva blandat ihop en del. Har säkert fler annonser ute.
Jag tycker absolut att du ska polisanmäla det, säkert fler som blivit drabbade och det kanske finns aktuella ärenden mot dem. Man ska alltid anmäla brott och försök till brott.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker absolut att du ska polisanmäla det, säkert fler som blivit drabbade och det kanske finns aktuella ärenden mot dem. Man ska alltid anmäla brott och försök till brott.
Jo men vet ju inga namn, inte var de verkligen bor. Annonsen är borta, allt jag har är ett oregistrerat nummer. Har gett blocket all info om det nu hjälper.

Edit: Vet ju inte heller vad det var för brott de skulle utföra.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jo men vet ju inga namn, inte var de verkligen bor. Annonsen är borta, allt jag har är ett oregistrerat nummer. Har gett blocket all info om det nu hjälper.

Edit: Vet ju inte heller vad det var för brott de skulle utföra.
Lämna det du har i form av nummer, konversationer, adress de sagt att du ska möta dem på. Blocket kan även ta fram deras annons och IP om nu polisen skulle gå vidare med det, inte för att jag tror att de kommer göra det. Givet att det inte finns flera pågående ärenden kring samma gärningsmän. Vilket brott som eventuellt skulle genomföras är upp till polisen att lista ut men antagligen personrån eller bedrägeri av något slag.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Lämna det du har i form av nummer, konversationer, adress de sagt att du ska möta dem på. Blocket kan även ta fram deras annons och IP om nu polisen skulle gå vidare med det, inte för att jag tror att de kommer göra det. Givet att det inte finns flera pågående ärenden kring samma gärningsmän. Vilket brott som eventuellt skulle genomföras är upp till polisen att lista ut men antagligen personrån eller bedrägeri av något slag.
Man har ju inte så stor tilltro till polisen. När de stal min bil hemma på tomten, kom de inte ens ut, var inte intresserad av mina tips och la ner utredningen samma dag.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Man har ju inte så stor tilltro till polisen. När de stal min bil hemma på tomten, kom de inte ens ut, var inte intresserad av mina tips och la ner utredningen samma dag.
Min fru blev rånad på tunnelbanan när hon var höggravid och det lades också ner direkt tyvärr, då lyckades de ändå hålla kvar gärningsmannen tills polisen kom. Men oavsett bör man anmäla för att det ska registreras och man vet aldrig om det finns fler pågående ärenden som de kan koppla samman.
 
Senast ändrad:

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Min fru blev rånad på tunnelbanan när hon var höggravid och det lades också ner direkt tyvärr, då lyckades de ändå hålla kvar gärningsmannen tills polisen kom. Men oavsett bör man anmäla för att det ska registreras och man vet aldrig om det finns fler pågående ärenden som de kan koppla samman.
Polisen la det som ett tips, så finns uppgifterna registrerade. Hon sa att jag fick anmäla, men det blir ingen utredning.
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_1714.jpeg

Godmorgon. Blekt eller inte blekt, det är frågan. Lite fix och trix nu på morgonen innan man får ta itu med måndagens tunga uppdrag. Tvätta bilen! Ha,re// :pompus:
(Det finns bara två sätt att leva sitt liv. Det ena är att leva som att mirakel inte existerar. Det andra är att leva som om allt är ett mirakel.//Albert Einstein)
 
Senast ändrad:
Topp