• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Tudor sub på...

......hönsnät. Ruskigt skönt...men vet inte om det flyger....

Ska sitta på min SD...men den är på omplåstring......så testar bara lite....

2FA906F8-orig.jpg
 
Sector, vem fan köper en Sector?

He, he, he
Var de inte lite småpoppis när fridykning var på tapeten efter Bessons Stora Blå.
Här är en suspekt dagsfärsk variant. PVD på Velcro. Helt ok.
CCC5D4BF-7CF2-47C0-B6A2-4499A026D40D-688-0000016FF31FFC76.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hubbatix skrev:
Jockinho skrev:
'Den är fin den där Ufot, ångrar lite ibland jag sålde min (skulle borstat den). Riktigt skön vintagare!
Håller med angående Suunton, är en Elementum terra. Synd den kostar 6k ny annars vore den ett roligt alternativ rastlösa dagar :D Sjukt cool dock :cool:

Oj, 6k... Men kvallis kostar väl, den ser riktigt gedigen ut faktiskt. Brukar inte haja till när jag ser en digitalare, men denna var sjukt snygg!

UFO:t är en alldeles underbar dinka men, som du säger, de ska vara borstade. Typ 90% av alla som säljs på bukten är ju fulrenoverade i Indokina och av någon anledning blankpolerade... Hur svårt kan det vara att få till en snygg borstning egentligen? Lata jävlar... :mrgreen: Min är i riiiktigt bra skick för sin ålder, men så har den nog aldrig mellanlandat på Filippinerna heller. ;)

Håller med, den är ju 5x snyggare än andra digitalare även om kolsvarta G-shocks har sin charm. Finns även en Suunto elementum aqua som är cool, samma pris där dock. Verkar dock gå att fynda dem begagnat för halva priset vilket då känns mer överkomligt.

Mmm håller med, borstning borde väll vara lite enklare än att högpolera den. Cool är den iaf, riktigt stor med. Min nästa, om det blir en Seiko vintagekronograf, blir antingen en Pogue, Bullhead eller "monaco" som jag gillar starkt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Dagens klocka

Kul med en Glycin Incursore så här på lördagsmorgonen! Själv kör jag denna...

908D3FE5-498A-4B20-BFB8-741885F7DC2C-36966-0000365923A7D36A.jpg


/Denke
 

Barda

Cartier
Re: Dagens klocka

Denke skrev:
Kul med en Glycin Incursore så här på lördagsmorgonen! Själv kör jag denna...

908D3FE5-498A-4B20-BFB8-741885F7DC2C-36966-0000365923A7D36A.jpg


/Denke
fin fin!
På lördagar kör jag ibland denna klocka
pabesebu.jpg


Konstigt nog blir jag mindre stressad av att inte bära klocka när man är ledig... *fixidé*
 

Ricrob

Patek
Sitter med denna på armen och darrande fot, väntades på samtalet som avgör om jag blir med PO i veckan.. Nervöst, kvällen före julafton, det är bara förnamnet!

57F3DB22-E1F4-455D-B31F-ECFE4401BFC4-4989-00000A46D28EF055.jpg


//Ricrob
 

Barda

Cartier
Sportar den hederliga Seikon ikväll också... Tillsammans med kvällens "den som spar han har, en tenta kvar...."
syzazeqe.jpg

E
 
Topp