• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Inga direkta detaljer tyvärr. Krävs extract from the archives. Bra generellt skick. Lite matt tavla och länken har en dålig bit där spännet slår i i övrigt väldigt trevlig och går kanon.

Den är grymt snygg i vilket fall!

Kan egentligen inget om PP men antar att sigma-tavlan daterar den till mitten av 70-ish?

Vad är det för ref?

...fasen, nu har jag nördat så länge i RO utan att handla så att jag nästan tröttnat och börjar snegla trånande på Nautilus istället. Damn.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Den är grymt snygg i vilket fall!

Kan egentligen inget om PP men antar att sigma-tavlan daterar den till mitten av 70-ish?

Vad är det för ref?

...fasen, nu har jag nördat så länge i RO utan att handla så att jag nästan tröttnat och börjar snegla trånande på Nautilus istället. Damn.
Modellen som heter 3800/1 började tillverkas 1981 och fortsatte istortsett oförändrad fram till en bit in på 2000talet.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Modellen som heter 3800/1 började tillverkas 1981 och fortsatte istortsett oförändrad fram till en bit in på 2000talet.

Ah! Sigma hängde med så länge alltså. Försökte läsa på om det där tidigare och trodde man gav upp det tidigare.

...ser grymt trevlig ut iaf. vet inte om det är bilden som luras men ser ut att vara mysig färg på indexen också. Inte utan att man blir lite sugen...

Skön klocka!
 
Topp