• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

laketwig

Diamant
Då snöandet övergick i regn sent igår kväll trodde jag att den här vita skiten skulle vara borta nu på morgonen, men fel hade jag ... :(
IWC A 2021-04-12 (snö).jpg

Affe

Una vida loca
Men va FAAAAAAN! Ska det aldrig bli vår ellé! Hmm...just nu är vädret hur tråkigt som helst, får än att tänka på en film, man bara byter ut originaltiteln till "Våren GUD glömde" istället!

Vet ju, att vi bara är inne i april, och att det kan komma snö, men jag blir lika jävla besviken varje gång det händer, kan naturligt vis vara p.g.a att jag gått och blivit surgubbe. Har hört att man kan bli det vid 50 + 🤔 😩 😆!

1751E4C4-572A-4E3B-BE1B-2EAA19A3D9BA.jpeg
F68A29EA-B54A-4FEF-B5D0-17DA5B6D6F95.jpeg

Hehe...för dagen så bär man en helt opassande klocka, denna passar bättre till sommar, och sol....

AFAE30A6-472E-484A-BDC8-00090792535B.jpeg

Pölsa är här och käkar fågelfrön!
FC503A3D-BB5E-4B38-AAD6-4EF983E53E4F.jpeg

Senast ändrad:

Clark Kent

Diamant
Premium

Ja, fakiskt :)

Nu j-vlar har man trampat i klaveret Grand DeLuxe! Detta har hänt. (Blir väldigt detaljerat, men känner att det krävs).

Ligger i soffan med laptopen i knät och väntar på att buda på ett Tissot på Kaplans samtidigt som jag tittar på tv. Är lite trött så jag halvslumrar och nickar till.
Vaknar och kommer till sans ungefär 5st klockor innan det är dags för det objekt jag är intresserad av. Tänker att jag ska sätta mig upp och greppar laptopen med ena handen och tar stöd mot soffan med andra.

Då händer det. Jag greppar datorn på ett sådant olyckligt sätt att tummen hamnar på styrplattan och när jag satt mig upp i soffan ser jag att jag markören har befunnit sig på budknappen och jag har lagt ett bud!!! Får halvt om halvt panik då jag inte är så sugen på en Corum för 15´, (sarkarm...jag är INTE ALLS sugen på en Corum för 15 papp.....riktigt osugen till och med). Pulshöjning och smått förvirrad så kastar jag ett gäng önskningar uppåt att någon annan ska buda över, men uppenbarligen hör gud inte bön så hastigt och mindre lustigt vinner mitt ”bud”.

Så hur gör man nu?

Måste jag köpa en klocka som jag inte vill ha eller kan jag komma ur det här på något sätt? Jag inser ju så klart att det är jäkligt taskigt mot säljaren, men det fanns bud och kan Kaplans kanske kontakta den personen och se om intresse kvarstår?

EDIT: Det fanns inga andra bud så om jag inte hade klickat av misstag hade klockan gått tillbaka till Kaplans och vad jag gissar lagts upp på nästra auktion alternativt i deras webbshop.

Jäkla soppa oavsett och vad f-n är oddsen att man ska råka buda av misstag :bag:

Topp