• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

U50 på den vanliga morgonpromenaden
20220614_071114.jpg

Förundras över att denna inte fått / får mer uppmärksamhet. En (enligt mig) sjukt snygg klocka i en bra size (bärs mycket mindre än sina 41). In- house verk och lite "heritage"/ historia (baserad på en äldre Chopard, St Moritz; deras första försök att klämma till AP på 70-80- talet).

Lägg därtill en helt magisk lyster ("Lucent steel" är inte bara PR- snack kan jag bekräfta, stor skillnad mot "vanligt" 316) och 100 m vattentäthet.

Men så var det ju visserligen även med VC Overseas för ett bra tag sedan, GP Laureato för inte så jättelänge sedan.... Tiden får utvisa. Jag är kär.

The watch introduced a new proprietary alloy that's used for the case and bracelet called Lucent Steel A223. Not only is it made partly from recycled steel, it's also 50 percent more corrosion-resistant than standard stainless steel.

IMG_4894.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp