Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej!Hej
Är det en uncle straps-länk? Jag har en SPB455 och funderar på att köpa uncle straps z199-länk, men är osäker på om det blir stor kontrast mellan boett och länk då boetten har en något mörkare färg pga anti scratch beläggningen. Är det samma med din klocka? /Peter
Tack för svar. Får jag fråga om din slim turtle är en spb317?Hej!
På bilden är min SPB239:a med en executive länk från Uncle. Har en Z-199 länk på en annan Seiko dykare (Slim turtle) och måste säga att jag har då aldrig tänkt på någon kontrastskillnad mellan länk och boett. Kikade lite extra noga nu och får säga att det är isf på 239an med executivelänken där det är"störst" kontrast. Dock inget jag tänker på alls. Nu är jag ingen direkt "petig" person ska tilläggas.. Och jag ser sämre med åldern
Kan även tillägga att jag har siktet inställt på en SPB451. Då kommer jag införskaffa ett Uncle US1450 Lincoln till den klockan. Känns, i mina ögon, som en riktigt fin combo.
Japp. Helt korrekt.Tack för svar. Får jag fråga om din slim turtle är en spb317?
Har du ormarna i ditt hem?Matning av botriechis nigroadspersus, ögonfranshuggormar.
Trädlevande art som vanligtvis återfinns i tex Costa Rica.
Detta är ungar av arten så dem matas därav i mindre tillfälliga burkar.
![]()
![]()
![]()
Japp har ett separat rum här hemma som bara jag har tillgång till,tätad ventilation med finmaskigt nät osv.Har du ormarna i ditt hem?
Själv blir jag barnsligt rädd bara jag ser en snok.