Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Denna modell heter SBGX061. Har du inget lejon på baksidan, så tillhör de inte samma familj.
![]()
Jag körde för övrigt denna kombon idag. Klockan passade perfekt under skinnstället;
![]()
Snygg cykel men en Seiko åker bäst på en Honda
![]()
![]()
Ingen stjärnhimmel, men väl en Astron![]()
Tror inte den skulle fungera eftersom ISS rör sig så otroligt fort runt jorden (om man nu skulle lyckas få signal från satelliterna). Positionsbestämningen i GPSen i klockan kräver att man inte rör sig för fort, då tar det låång tid att få rätt inställning antar jag....och ISS befinner sig i varje tidszon ungefär 3,5 minuter per varv runt jorden (höftat utgående från att vi endast använder lika breda zoner). Men jag är ingen rymdingenjör![]()
Om du mot all förmodan skulle kunna ta emot GPS-vågor genom allt stål ISS är byggd av, och bortser från det faktum att GPS-satelliter säkert har riktantenner mot jorden, så skulle GPS programvaran säkert ändå få fnatt då deras algoritmer ej stämmer då du ju är i rymden! Eller också fungerar det alldeles utmärkt!Tack för svaret! Det är bara av ren nyfikenhet som tanken slog mig. Gick ungefär i samma funderingar, men tänkte att den kanske skulle kunna funka trots allt. Hade vart kul att se klockan justera sig själv allt efter som man hamnar i de nya tidszonerna. Är ju inte raketforskare heller, eller astronaut för den delen.![]()
Om du mot all förmodan skulle kunna ta emot GPS-vågor genom allt stål ISS är byggd av, och bortser från det faktum att GPS-satelliter säkert har riktantenner mot jorden, så skulle GPS programvaran säkert ändå få fnatt då deras algoritmer ej stämmer då du ju är i rymden! Eller också fungerar det alldeles utmärkt!![]()
Ja, men satelliterna ger knappast "täckning" på den höjden då de antagligen har riktantenner.Tror att GPS-satelliterna ligger i en högre omloppsbana än ISS, så det var därför jag funderade på att det kanske skulle funka trots allt, med lite tur. Dock nämnde ju Klockodile att det snarare blir ISS hastighet som fäller avgörandet.![]()
Ja, men satelliterna ger knappast "täckning" på den höjden då de antagligen har riktantenner.
Hastigheten gör nog inte saken bättre heller nej...
Absolut!Det är egentligen skitsamma, inte så ofta vi vanliga klocknördar åker till ISS. Men om man får chansen, ta inte med dig ett automatiskt ur eller en kinect.![]()
Absolut!Men riktigt kul frågeställning!
Cosmograph känns helt fel ja..![]()
Ny sommarklocka! ORANGE!!
![]()
Fler märken satsar ju på klockor med "rymd-tema" så att säga. Bortsett från Omega så har vi Fortis och Luminox. Så jag är lite förvånad över varför inte Seiko har gett sig in på denna marknad. Kan inte bero på bristande kunskap från Seikos sida iaf. Marknaden är iofs inte den största just nu, men rymdturism skall ju bli en stor grej framöver.![]()