• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Märke att min Pepsi börjat "brumma" lite konstigt så svängde förbi Rob Engström som rekommenderade byte av rotationsaxeln som blivit lite sliten. Frågade snällt om det går att ordna innan onsdag pga resa och fick ett glatt "Självklart!" som svar. Lämnade in klockan 17:10 och fick SMS om att det var klar för upphämtning 17:45, snacka om service! :woot:

Märke att min Pepsi börjat "brumma" lite konstigt så svängde förbi Rob Engström som rekommenderade byte av rotationsaxeln som blivit lite sliten. Frågade snällt om det går att ordna innan onsdag pga resa och fick ett glatt "Självklart!" som svar. Lämnade in klockan 17:10 och fick SMS om att det var klar för upphämtning 17:45, snacka om service! :woot:
Inga "tyvärr" där inte, som tyvärr resterande urmakare i landet svarat :).

Biltvätt är både rogivande & inspirerande....

vfX2OLr.jpg

Ful: Check
Tacky: Check
Cool: Check

null_zpsceb75347.jpg

Kunde inte motstå en ny Aqualand. Denna gång med gulddetaljer och isofrane, inte lika "fin" som Stålisen men å andra sidan är Aqualanden en sjukt ful klocka oavsett materialval :D (men coool)

Jag borde inte gilla den länken, men gör't ändå. Den ser grym ut den där! :woot:
Lite konstigt att inte Seiko gör fler auto-kronos längre i och med att de släppte en jäkla massa på 70-80-talet som bevisligen fortfarande fungerar bra.
Jag tycker nog att Seiko faktiskt förvaltat arvet från den perioden bra. Tänk på de kronografverk som är i produktion (om jag inte räknar med specialvarianter med konstiga nuffror) 8R28, 8R39, 6S37, 6S28 och så då springdrive, som jag räknar som automatiska, 5R86 (9R86 i GS utförande) och korta serien 5R85 som producerades i 2007-2008. Allt inhouse, fantastiskt tycker jag :)

Jag tycker nog att Seiko faktiskt förvaltat arvet från den perioden bra.

Men allt det där är ju dyra fina klockor. Tidigare släppte de ju auto-krono beaters (i princip). De var väl inte helt gratis när de såldes kanske, men de verkar ju växa på träd på beg-marknaden, så det kan ju inte varit Anantapriser eller Prospexpriser på de grejerna direkt. Hade gärna sett lite ful-auto-kronos också. :)

Men allt det där är ju dyra fina klockor. Tidigare släppte de ju auto-krono beaters (i princip). De var väl inte helt gratis när de såldes kanske, men de verkar ju växa på träd på beg-marknaden, så det kan ju inte varit Anantapriser eller Prospexpriser på de grejerna direkt. Hade gärna sett lite ful-auto-kronos också. :)

Det kan jag ju iofs hålla med om!

Tillbaka
Topp