Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Seiko Lord Matic från 1974. Seikos tredje finaste mekaniska serie efter Grand Seiko och King Seiko. Härlig djupblå tavla och kreativ indexdesign!![]()
Hehe nä inte riktigt.. Herr Kuma har nog minst ett hundratal fina klockor eller så, jag har ett tiotal.. typ!Snyggt, du radar upp pärla efter pärla !
Klocksnacks Kuma![]()
Ööh va?? Nu kanske du är mer insatt än vad jag är i ämnet, men det borde väl endast bero på hur man förminskar ned bilden. Kameran tar ju med väldigt hög upplösning och herr Urinvånaren har minskat ned denna till x*y antal pixlar. Bilden måste förminskas med ett program som fixar kantutjämning, annars blir den "pixlig". Så urinvånaren hur gör du?Kolla dina inställningar då urinvånaren, för jag håller med. Den ser lite pixlig ut, som att du kör på VGA-läge eller nåt. Din bild är 580*430 eller nåt. Blir typ 0,3 megapixlar, din mobilkamera skall väl ge typ 8 megapixlar eller något i den stilen, det är ju ändå en ny mobil.
Snyggt blekt tavla och ring, men indexen är väldigt vita?Måndag... 16750 får en alltid på bra humör!
![]()
Hehe nä inte riktigt.. Herr Kuma har nog minst ett hundratal fina klockor eller så, jag har ett tiotal.. typ!![]()
En fråga... Rankas sport matic fjärde? Trevliga index btw!Seiko Lord Matic från 1974. Seikos tredje finaste mekaniska serie efter Grand Seiko och King Seiko. Härlig djupblå tavla och kreativ indexdesign!
![]()
Fasen vad blått är flott!Seiko Lord Matic från 1974. Seikos tredje finaste mekaniska serie efter Grand Seiko och King Seiko. Härlig djupblå tavla och kreativ indexdesign!![]()
Ser kanske extra vita ut i den starka solen. Men vist de är rätt ljusa. Tror du det är nått skumt med tavlan?Snyggt blekt tavla och ring, men indexen är väldigt vita?
Ööh va?? Nu kanske du är mer insatt än vad jag är i ämnet, men det borde väl endast bero på hur man förminskar ned bilden. Kameran tar ju med väldigt hög upplösning och herr Urinvånaren har minskat ned denna till x*y antal pixlar. Bilden måste förminskas med ett program som fixar kantutjämning, annars blir den "pixlig". Så urinvånaren hur gör du?
Såhär gör iaf jag: Fotar också med Samsung G SIII. Fotona synkas automatiskt via dropbox till datorn. Öppnar fotona i Picasa. Vid behov beskärning, fixar nivåer, färger osv. Exporterar bilden till önskad storlek. Laddar upp till Photobucket och klistrar in länk här. Finns säkert enklare sätt....
Kolla dina inställningar då urinvånaren, för jag håller med. Den ser lite pixlig ut, som att du kör på VGA-läge eller nåt. Din bild är 580*430 eller nåt. Blir typ 0,3 megapixlar, din mobilkamera skall väl ge typ 8 megapixlar eller något i den stilen, det är ju ändå en ny mobil.
Har lite dålig kolla på alla dessa sub-brands och inte 100 på att detta är rätt... Men SeikoMatic och SportsMatic kom tidigt 60-tal, där den senare var en billigare och lite sportigare variant, och fanns till andra halvan av 60-talet ungefär. Då var SeikoMatic trea efter GS och KS och tror ej den serien överlappade med LM. Annars hade nog SeikoMatic rankats över LM och SportsMatic under LM gissar jag. Min ovan iofs en LM Special vilket var en mer påkostad variant med finare verk än "vanliga" LM.En fråga... Rankas sport matic fjärde?
Det blir nyrostad skx007 med nygammal sekundvisare imorgon!
/John R
Var har du hittat sekundvisaren? Ser ju helt mysko ut! Jag tror jag har en riktig (original )liggandes om du vill ha den.[/quot
Den är ju jätte fin! ;-)
Tack för erbjudandet men jag har kvar originalet! Tror den är från en gamal orient klocka från början!
/John R
Var e lyspluppen John?
Var har du hittat sekundvisaren? Ser ju helt mysko ut! Jag tror jag har en riktig (original )liggandes om du vill ha den.
Ser nu att urtavlan inte är original heller. Det jag har är en sekundvisare.Du
Om du har en original chaptering ( skx007)så är jag mycket intresserad?!
/John R
Ja Tapatalk är grymt underskattat.En undran bara. Varför ens förminska dem? Alla bilder jag tar kastar jag upp direkt.
Ett tips är ju att använda tex Tapatalk. Bara att trycka på ta bild, hosta på Tapatalk och därefter är det bara att trycka på skicka och vips så är det klart.
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
En undran bara... Hur applåderar man sitt Tapatalk-konto, så att man kan hosta fler än de 30 bilderna man får hosta gratis? Har SGS2, men har inte listat ut hur man gör. Någon som vet?En undran bara. Varför ens förminska dem? Alla bilder jag tar kastar jag upp direkt.
Ett tips är ju att använda tex Tapatalk. Bara att trycka på ta bild, hosta på Tapatalk och därefter är det bara att trycka på skicka och vips så är det klart.
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Ser nu att urtavlan inte är original heller. Det jag har är en sekundvisare.
Glöm inte Molle förresten. Har du kollat in hans sida? Mycket godsaker där!jo jag vet, en magisk samling som vad jag sett aldrig visats upp i sin helhet.
Sitter och fördriver tiden på KS i väntan på att åka till jobbet....