• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Onkel

Omega
Nyss i lådan, straight from the US! Vacker att se på, skön att bära. Otroligt nöjd! :happyhappy:
Edit: lumen funkar galant den med! I’m in heaven.
31E6299A-E193-4A3C-BBDF-2E6FD42AB052.jpeg
FB9B6FEB-A702-451C-932F-42D3DC9682EC.jpeg

9D4AE88D-F46B-4DD0-AD58-CA38AF0A6F4D.jpeg
 
Senast ändrad:

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Man tackar, man tackar! Det vet jag faktiskt alldeles exakt, nämligen september 1982 😊 Bandet verkar också original när jag jämför med NOS-ex, men det var inte avgörande. Bara plus isåfall. Någon här får gärna rätta mig om jag har fel.
Trevligt att militärer vill ha allt noga uppmärkt :) fint fångat, man blir sugen att byta ut sin moderna version...
 

Onkel

Omega
Trevligt att militärer vill ha allt noga uppmärkt :) fint fångat, man blir sugen att byta ut sin moderna version...
Eller hur, tack! :) De är också fina. Ofta kan ju retro-grejer bli lite fånigt gjort, men tycker de lyckats bra även med sina nya. Om det är en modern Khaki Field du menar. Mina preferenser möttes dock allra mest med en vintage. Dels för att den eventuellt "varit med", men också för sina 33mm, fixerade bandhorn, ruffiga (och tydliga :D) baksidan av boetten etc. Historiska klockor och historiskt märke icke desto mindre, och listan kan göras lång till varför jag blev sugen på en sån här.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Eller hur, tack! :) De är också fina. Ofta kan ju retro-grejer bli lite fånigt gjort, men tycker de lyckats bra även med sina nya. Om det är en modern Khaki Field du menar. Mina preferenser möttes dock allra mest med en vintage. Dels för att den eventuellt "varit med", men också för sina 33mm, fixerade bandhorn, ruffiga (och tydliga :D) baksidan av boetten etc. Historiska klockor och historiskt märke icke desto mindre, och listan kan göras lång till varför jag blev sugen på en sån här.
Håller med om att de har lyckats väldigt väl med Field mechanical, en av mina favoriter! Men, den är en smula stor i förhållande till originalet (ca 50mm lug-lug!) Originalet är helt klart en spännande klocka i vilken samling som helst.
Lägg gärna upp några bilder på den i Hamilton-tråden om du har lust :D
 

Onkel

Omega
Håller med om att de har lyckats väldigt väl med Field mechanical, en av mina favoriter! Men, den är en smula stor i förhållande till originalet (ca 50mm lug-lug!) Originalet är helt klart en spännande klocka i vilken samling som helst.
Lägg gärna upp några bilder på den i Hamilton-tråden om du har lust :D
Yes, var på samma spår angående storleken också. Absolut, har tankat upp några om du vill kika in! :)
 
Senast ändrad:
Topp