• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Måndag morgon på kontoret

41E3EF91-FB8C-4FAC-A978-D0B1F23FF16C.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor

Ja, fakiskt :)

Nu j-vlar har man trampat i klaveret Grand DeLuxe! Detta har hänt. (Blir väldigt detaljerat, men känner att det krävs).

Ligger i soffan med laptopen i knät och väntar på att buda på ett Tissot på Kaplans samtidigt som jag tittar på tv. Är lite trött så jag halvslumrar och nickar till.
Vaknar och kommer till sans ungefär 5st klockor innan det är dags för det objekt jag är intresserad av. Tänker att jag ska sätta mig upp och greppar laptopen med ena handen och tar stöd mot soffan med andra.

Då händer det. Jag greppar datorn på ett sådant olyckligt sätt att tummen hamnar på styrplattan och när jag satt mig upp i soffan ser jag att jag markören har befunnit sig på budknappen och jag har lagt ett bud!!! Får halvt om halvt panik då jag inte är så sugen på en Corum för 15´, (sarkarm...jag är INTE ALLS sugen på en Corum för 15 papp.....riktigt osugen till och med). Pulshöjning och smått förvirrad så kastar jag ett gäng önskningar uppåt att någon annan ska buda över, men uppenbarligen hör gud inte bön så hastigt och mindre lustigt vinner mitt ”bud”.

Så hur gör man nu?

Måste jag köpa en klocka som jag inte vill ha eller kan jag komma ur det här på något sätt? Jag inser ju så klart att det är jäkligt taskigt mot säljaren, men det fanns bud och kan Kaplans kanske kontakta den personen och se om intresse kvarstår?

EDIT: Det fanns inga andra bud så om jag inte hade klickat av misstag hade klockan gått tillbaka till Kaplans och vad jag gissar lagts upp på nästra auktion alternativt i deras webbshop.

Jäkla soppa oavsett och vad f-n är oddsen att man ska råka buda av misstag :bag:
 

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor
Bytte nato idag. Tror nästan detta band passar bäst till Sinn 104, förutom originallädret förstås, men jag har nästan alltid nato till denna klocka. Det är mest bekvämt. Börjar fundera på att minska min klocksamling ordentligt och behålla endast fyra klockor av hög kvalitet: En paradklocka i gediget guld med krokodilläder (det kommer bli dyrt), en blå sportklocka på stållänk (det lutar åt en Omega Aqua terra), en digital eller kvarts (Casio med en massa funktioner eller en radioaktiv Marathon med tritiumrör som lyser i tjugo år. En sådan har jag redan) och så en beater på nato. Läs Sinn. Tror aldrig jag byter ut min Sinn 104. Den använder jag 80% av tiden. Passar perfekt till vardags och går även att klä upp när det behövs.
IMG_20210412_112002.jpg
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Bytte nato idag. Tror nästan detta band passar bäst till Sinn 104, förutom originallädret förstås, men jag har nästan alltid nato till denna klocka. Det är mest bekvämt. Börjar fundera på att minska min klocksamling ordentligt och behålla endast fyra klockor av hög kvalitet: En paradklocka i gediget guld med krokodilläder (det kommer bli dyrt), en blå sportklocka på stållänk (det lutar åt en Omega Aqua terra), en digital eller kvarts (Casio med en massa funktioner eller en radioaktiv Marathon med tritiumrör som lyser i tjugo år. En sådan har jag redan) och så en beater på nato. Läs Sinn. Tror aldrig jag byter ut min Sinn 104. Den använder jag 80% av tiden. Passar perfekt till vardags och går även att klä upp när det behövs.
IMG_20210412_112002.jpg
Stabilt val! 😎
 
Topp