• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Corgi

Rolex
2-Faktor
Leker med solkatter. Intressant hur tavlor förändras i olika vinklar.
14AFCA9A-E10A-401B-993C-0A7F4ADFE9FE.jpeg
 

Patric J

Rolex
2-Faktor
Leker med solkatter. Intressant hur tavlor förändras i olika vinklar.
14AFCA9A-E10A-401B-993C-0A7F4ADFE9FE.jpeg


Jo det är intressant. Och även ibland missledande. I annonser visas klockor alltid hur de ser ut under en stark spotlight eller i solljus. I vanligt dagsljus i skugga eller vanlig hembelysning där de inte är belysta med ett starkt ljus kan t.ex. en fint skinande blå färg se tråkigt mörkblå ut, ja nästan svart.
Kom bara att tänka på det när jag lärt mig att man kan bli besviken om man inte känner till detta.
 
Senast ändrad:

Alarik

Audemars
2-Faktor
Hade helt missat denna och började genast snoka reda på mer info för att stilla köpbegäret tills dess att jag såg priset.
3E1BCDF7-D96C-42FD-A586-C9245E0AFD10.jpeg
E283BA00-1276-47D5-8E31-DB4D2C864A00.jpeg

Visst, deras limiterade prylar med diverse tillverkare kan ha rätt matiga priser men va fan.
Synd på en så cool klocka.
 

St Maxime

KS Explorers Club
Fin Atlantic! Vilken årsmodell?
Jag köpte en från 1960 till min pappa som fyllde 60 förra året.
Tack! Är lite osäker tyvärr. Jag fick hjälp i en tråd för länge sen här på KS när jag ställde samma fråga, men minns inte svaret just nu. Ärvt den av min gudfar, den hade legat i en låda utan service i 30 år och tickar på hur pålitligt som helst:)

Den på din bild för också tummen upp!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Skrivit färdigt morgondagens skivtips, som hämtas från R-hyllan. @Stefan S klagade ju på brist på ledtrådar sist, så här kommer en:

Bandnamnet stämmer inte längre då två av dom ursprungliga medlemmarna har slutat ... ;)

IWC M 2021-05-03 (CD'n).jpg
Tack för ledtråden men sorry, försökte lite under em men inte kommit fram till någon bra gissning ens :confused: nu måste jag sova…
 
Topp