• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Lagar brakmiddag. :cigar:
CC97B265-57FC-41BD-A713-134A1C1F7D3B.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag och min panna var just iväg på trycktest på ”enklare urhandel” pga jag upplevde lite ånga/kondens inne i den efter ett bad i veckan! Personalen i butiken kunde inte svara på hur djupt deras maskin testade så jag slänger ut frågan här om någon vänlig själ kan hjälpa mig tyda?
20B371F1-7888-458A-9036-1A64148DEAD1.jpeg
Som jag upfattar det:
Kvittot du fick visar att klockan kan hantera vakuum, dvs glaset poppar inte ur om den utsätts för undertryck.
Det visar också att glaset buktar in när det utsätts för <något> tryck. Samt att glaset behåller inbuktningen under minuten de testade. M a o är klockan tät till det tryck de testade den till (annars skulle glaset fjädrat ut, vilket maskinen hade märkt av). Men vilket tryck det faktiskt är går inte att svara på utifrån den info som finns på lappen.
 

Lesa

Patek
2-Faktor
IMG_1220.jpeg

Godmorgon. Vintage på armen och ...
IMG_1214.jpeg

det här på uteplatsen. Då har Lördagen startat. Ha´re bäst // :pompus: (Livet är enklare än du tror; det gäller bara att acceptera det omöjliga, klara sig utan det oumbärliga och uthärda det outhärdliga.//Kathleen Norris)
 
Topp