• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

Jag och Los Tantos tar oss en liten fika på vårat stammis ställe!

IMG_9678.jpeg
IMG_9679.jpeg

Hej
Är det en uncle straps-länk? Jag har en SPB455 och funderar på att köpa uncle straps z199-länk, men är osäker på om det blir stor kontrast mellan boett och länk då boetten har en något mörkare färg pga anti scratch beläggningen. Är det samma med din klocka? /Peter
Hej!

På bilden är min SPB239:a med en executive länk från Uncle. Har en Z-199 länk på en annan Seiko dykare (Slim turtle) och måste säga att jag har då aldrig tänkt på någon kontrastskillnad mellan länk och boett. Kikade lite extra noga nu och får säga att det är isf på 239an med executivelänken där det är"störst" kontrast. Dock inget jag tänker på alls. Nu är jag ingen direkt "petig" person ska tilläggas.. Och jag ser sämre med åldern:)
Kan även tillägga att jag har siktet inställt på en SPB451. Då kommer jag införskaffa ett Uncle US1450 Lincoln till den klockan. Känns, i mina ögon, som en riktigt fin combo.

Lite tidigare idag: Var på Skissernas museum i Lund, där de har ställt ut sex av Anonymouse fantastiska skapelser. Sjukligt detaljerade och fyllda med skämt.
Så kul att dessa placerades ut runt om i Malmö under nio års tid.
1000048540.jpg

1000048545.jpg

Klocka för skala:
1000048544.jpg

1000048541.jpg

1000048542.jpg

1000048546.jpg

1000048543.jpg

Många som kröp runt på golvet för att se alla detaljer!
1000048548.jpg

Senast ändrad:
Hej!

På bilden är min SPB239:a med en executive länk från Uncle. Har en Z-199 länk på en annan Seiko dykare (Slim turtle) och måste säga att jag har då aldrig tänkt på någon kontrastskillnad mellan länk och boett. Kikade lite extra noga nu och får säga att det är isf på 239an med executivelänken där det är"störst" kontrast. Dock inget jag tänker på alls. Nu är jag ingen direkt "petig" person ska tilläggas.. Och jag ser sämre med åldern:)
Kan även tillägga att jag har siktet inställt på en SPB451. Då kommer jag införskaffa ett Uncle US1450 Lincoln till den klockan. Känns, i mina ögon, som en riktigt fin combo.
Tack för svar. Får jag fråga om din slim turtle är en spb317?

Har du ormarna i ditt hem?
Själv blir jag barnsligt rädd bara jag ser en snok.
Japp har ett separat rum här hemma som bara jag har tillgång till,tätad ventilation med finmaskigt nät osv.
Ja alla är vi rädda för olika saker, var själv rädd när jag skaffade min första orm men ville jobba bort rädslan och ja det visade sig vara något jag istället blev galet intresserad i.

Tillbaka
Topp