• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör ni med lådorna?

KenKun

Patek
2-Faktor
Hey, jag är också Pro fullset, men nu när man har hoardat till sig ett par klockor så börjar lådorna ta upp rätt mycket plats. Ta bara den nya Moonwatch lådan som var helt magisk första gången man fick öppna upp den. Nu är den bara i vägen?

Vad gör ni med lådorna? Slänger upp dem på random hylla? Majbrasa? Säljer av dem?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Just månlådan ska ju vara framme jämt. Har en hylla i garderoben :)
image.jpeg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Jag säger spara. Har en alulåda som jag förvarar dem (som får plats...) i.
Vid en försäljning vill ju köparen i de allra flesta fallen ha ett så komplett set som möjligt. Om du garanterat inte kommer att sälja, då möjligen, kan de väl kastas. Men sedan kommer det en son eller dotter som får ärva, och vill de då sälja, som kommer den tidigare situationen uppstå igen. Alltså: skaffa en flyttkartong och ställ undan. Förr eller senare kommer de att efterfrågas.
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Nu har jag oftast bara en klocklåda då jag sällan har mer än 1 eller max 2 "lyxklockor" i min ägo åt gången. Beaters såsom Seiko, Casio osv slänger jag kartonger och annat trams direkt. Så rent fysiskt så finns det plats hos mig än så länge. Men inte mentalt.

Hoppas att det förr eller senare blir som det verkar ha varit förut - köp klockan, behåll kvitto/cert och släng lådjäveln åt helvete. Känns så mycket vuxenlekstuga när boxarna är så oproportionerligt stora och med all fullset-hets. Det är ett armbandsur, för tusan. Den behöver inte massa bökiga tillbehör som "måste" följa med resten av livet.

Kanske en ny affärsidé - "boxförvaring för klockor", som "däckförvaring".
 

Norra

Panerai
Just jag har inte så jättemånga klockor just nu, så för mig blir det väl lite lättare än för andra, men i vardagsrummet har jag ett plan i hyllan tillägnad just klockor, och det som hör till, lite grann. Förutom fickkniven, men den är schweizisk, så det passade in ändå.... och klockorna är inte i boxarna.

20160722_132929.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Har ett låst skåp där lådorna och annat klockrelaterat som jag samlat på mig ligger. Ordning och reda ska det vara.
Klockorna jag inte använder får ligga i bankfacket.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Just jag har inte så jättemånga klockor just nu, så för mig blir det väl lite lättare än för andra, men i vardagsrummet har jag ett plan i hyllan tillägnad just klockor, och det som hör till, lite grann. Förutom fickkniven, men den är schweizisk, så det passade in ändå.... och klockorna är inte i boxarna.

20160722_132929.jpg
Så du har lådorna på display? :)
 

Urfunktion

Cartier
2-Faktor
Rolexlådorna är helt ok. Känns inte som att man betalar en massa för lådan. Tar ingen större plats. Speedmasterlådan är mest löjlig. Hatar onödigt stora lådor. Hamnar längst in i garderoben.
 

demondave

Rolex
Har mina i källarförrådet, tar ara upp plats egentligen men känns bra att veta att de finns iallafall :)

Samma här, källarförrådet is the shit! ;)

Tänk på att stoppa ner dom i en flyttlåda eller liknande, och helst inte ha något som kan skvallra om till vilken lägenhet förrådet hör. Finns förslagna inbrottstjuvar som rekar källaren för att se vilka lägenheter som är värda att bryta.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hey, jag är också Pro fullset, men nu när man har hoardat till sig ett par klockor så börjar lådorna ta upp rätt mycket plats. Ta bara den nya Moonwatch lådan som var helt magisk första gången man fick öppna upp den. Nu är den bara i vägen?

Vad gör ni med lådorna? Slänger upp dem på random hylla? Majbrasa? Säljer av dem?

Den där satans månlådan fick ju fan knappt plats i garderoben :D
 
Tänk på att stoppa ner dom i en flyttlåda eller liknande, och helst inte ha något som kan skvallra om till vilken lägenhet förrådet hör. Finns förslagna inbrottstjuvar som rekar källaren för att se vilka lägenheter som är värda att bryta.
Ja det är mycket sant! Har dem undanstoppade i en garderob där nere så det ska intr vara någon fara. Hände faktiskt i förra lägenheten, som tur stal de endast från förrådet den gången.
 

jupe

Breitling
Sparar mina lådor i en större kartong som jag sen förvarar i förrådet. LLD lådan skojar man inte heller bort :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En fråga på temat: förvarar ni cert i låda eller inlåst?
Jag förvarar cert inlåst för att undvika att någon får med sig klocka och cert av bara farten.
 
Topp