• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad göra när man har tröttnat på en klocka?

Mangusta

Cartier
Vad gör ni när ni tröttnar på en klocka? Lägger ni undan den och tar fram den igen efter x antal månader eller tom år kanske? Är det kört när man väl har tröttnat på en modell eller kan man börja gilla den igen? Hur ska man tackla det dåliga samvetet när en undanlagd klocka tittar på en och man inte känner något för den stackaren längre? Finns det hopp eller är känslan borta för alltid när man väl har tröttnat? Hur ska man undvika att hamna i en situation där man hinner tröttna på en klocka in the first place?

Frågan riktar sig inte till er som säljer klockan så fort ni har tröttnat utan till er som behåller alla ur ni har köpt.

Edit: Borde tillägga att orsaken att man kanske har tröttnat kan också vara att modet har ändrats så att stor/liten, guld, stål, two tone, bling/inte bling osv gör att den inte "passar" att gå med för tillfället och att klockan känns "ute" pga det.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har man väl tänkt tanken att sälja så är det oftast försent att backa eftersom pengarna kan användas till en annan klocka. Finns det däremot ett affektionsvärde i klockan så tycker jag absolut man ska låta den vila.

Sen tror jag att vissa är lite snabba med att avfärda klockor. De klockor som varar i längden är i alla fall för mig de klockor som växer med tiden, vilka inte alltid initialt är de roligaste/mest uppskattade.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Prova att byta band/nato/länk. Annars är det bara att sälja. När jag har tröttnat på en klocka släpper aldrig känslan.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
92b3f891f1e5486767f1602fd8510f12.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Förut flippade jag direkt. Nu har jag mognat, lite, och byter kläder på klockorna varje vecka. Exempelvis min 1603. Varvar den med Jubilee, nato och skinn.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Det enklaste och billigaste sättet är väl att byta band på den till något exotiskt eller spännande.
Annars kan man alltid stoppa undan klockan i ett mörkt skrymsle och ta fram den igen efter ett halvår och känna efter ;)
 

Mangusta

Cartier
Många av er nämner att byta kläder på klockan och det är ju inte en så tokig idé förstås. Men visst är det så att Breitling t ex behåller tavlan man byter bort? Tror TAG också gör det om jag minns rätt? Det tycker jag är hur konstigt som helst. Man har ju betalat för båda urtavlorna så varför får man inte behålla dom då? :mad: Kan ni tänka er om valfritt bilmärke skulle behålla gamla fälgarna om man köper nya? Vem skulle gå med på det?!

Ni som har låtit klockan vila ett tag återfick ni lusten till den eller var den borta forever? Är det någon som byter klocka ofta i förebyggande syfte för att inte tröttna? Det är roligt att veta hur folk tänker i dom här mycket viktiga frågorna. :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Jag har en förmåga att tröttna extremt fort och sedan flippa i samma hastighet, ska försöka sitta lugnt i båten framöver och inte akutflippa. I längden är det nog bättre att behålla klockorna och sakta bygga upp en samling (om man nu vill ha flera klockor), roligare att se tillbaka på köpen i klocklådan än kassa mobilbilder som ligger och skräpar. Just nu saknar jag min DD mest och jag kan garantera att det blir en igen, men då ska jag köpa den som ett komplement till övriga klockor och inte flippa för att finansiera. Is i magen är nog rätt bra att ha helt enkelt :)
 
Topp