• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad göra?

P-A

Sir Spamalot
Jag har nu haft en annons här på KS ang min seiko, men fick inget svar.
någon som har ett tips på hur jag kan förlänga armbandet?

En SEIKO 7005-8022 där armbandet är precis så att jag får på mig det.
verkar inte hitta fler länkbitar och jag vet inte annars hur jag ska göra.

om det inte finns någon annan lösning så får det blir flexlänk! :)

2013-03-31093808_zps228be121.jpg

Länken är ca16mm bred och bitarna är väl ca 6mm breda. Behöver inte se exakt lika ut bara de passa ihop.

2013-03-31094328_zps74e19b12.jpg

"Låsplattan" är 17mm bred och 21mm lång.

2013-03-31093925_zps320ab291.jpg

och den är ca 4mm hög. Notera kanterna längst fram som låser fast den. Dessa måste finnas för att det ska fungera.
 

P-A

Sir Spamalot
jo, men har igen själv och ingen har svarat på min annons. det behöver inte vara många mm för att det ska bli riktigt bra :)
 

Icaras

Rolex
Kan ju alltid tvinga sig själv att gå ner ett kilo eller två, så passar den nog tillslut... :lol:
 

paradis

Audemars
Du behöver en,silversmed,en sådan kan förlänga ditt armband.Inte flera cm,men tror att 1-1,5cm ska gå bra.Vänta till Tisdag,ska prata med en duktig,ock höra hur mycket ska det kosta. mvh Paradis
 

McGyver

Rolex
Rber har redan gett det enklaste (och i mitt tycke snyggaste) lösningen - byt spännet till ett längre! :)

Sök på "16mm watch clasp" så kommer du att hitta en uppsjö av lämpliga kandidater.
 
Topp