• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände här egentligen? (John Mayer vs Robert Maron)

paradis

Audemars
Jag tror att allt stämde i början , ock att många blev "fixade " tex. med bättre patina, bättre tavlor, boeter,mm. Det är några år sen detta hände. Idag är det godkänt att " förbättra " allt detta. Tror också att många av klockorna , har stigit otroligt i pris, ock klart att han inte vill lämna dom tillbaka, det hade inte många gjort. Det är vad jag tror, vi kanske får reda på detta senare,.........
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag tror att allt stämde i början , ock att många blev "fixade " tex. med bättre patina, bättre tavlor, boeter,mm. Det är några år sen detta hände. Idag är det godkänt att " förbättra " allt detta. Tror också att många av klockorna , har stigit otroligt i pris, ock klart att han inte vill lämna dom tillbaka, det hade inte många gjort. Det är vad jag tror, vi kanske får reda på detta senare,.........


Ah jag har lite dålig koll på detaljerna kring allting. Att fixa boett och patina verkar, precis som du säger vara mer accepterat idag och självklart lär värdeökningen (samt kostnaden för en rättsprocess?) påverka Mayers beslut. Känns dock lite märkligt att först anklaga någon för att sälja fejkade klockor och sedan ta tillbaka allt och säga att man har fel. Samtidigt skönt att slippa en utdragen och dyr process!
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Ah jag har lite dålig koll på detaljerna kring allting. Att fixa boett och patina verkar, precis som du säger vara mer accepterat idag och självklart lär värdeökningen (samt kostnaden för en rättsprocess?) påverka Mayers beslut. Känns dock lite märkligt att först anklaga någon för att sälja fejkade klockor och sedan ta tillbaka allt och säga att man har fel. Samtidigt skönt att slippa en utdragen och dyr process!

Jag kan tänkta mig att de kommit överens om rimlig kompensation... Mot att mayer håller keften i framtiden..
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Svårt att tänka att någon med ordentlig egen plånbok och dessutom intresse skulle låta sig "köpas" alltför lätt.
Sant, sant... Men jag ser inga andra anledningar till varför han skulle säga så annars. Är väl ganska bekräftat att det var knas med delarna i klockorna? Kanske var klockor han fick... Nån galet rare daytona eller daydate... Inte omöjligt, eller?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag tror att allt stämde i början , ock att många blev "fixade " tex. med bättre patina, bättre tavlor, boeter,mm. Det är några år sen detta hände. Idag är det godkänt att " förbättra " allt detta. Tror också att många av klockorna , har stigit otroligt i pris, ock klart att han inte vill lämna dom tillbaka, det hade inte många gjort. Det är vad jag tror, vi kanske får reda på detta senare,.........


Ah jag har lite dålig koll på detaljerna kring allting. Att fixa boett och patina verkar, precis som du säger vara mer accepterat idag och självklart lär värdeökningen (samt kostnaden för en rättsprocess?) påverka Mayers beslut. Känns dock lite märkligt att först anklaga någon för att sälja fejkade klockor och sedan ta tillbaka allt och säga att man har fel. Samtidigt skönt att slippa en utdragen och dyr process!
 
Topp