• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände med mitt paket?

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har en aqualand på ingång från Singapore. Följde trackingen på dhl... Vad hände?

6WzLEXf.jpg


Kina? WTF
 
Hej allihopa!
Blir mitt första inlägg, även om jag funnits ett tag i bakgrunden!
Jag har råkat ut för nästan exakt samma historia!
En Orient Ray på beställd från Creation Watches med frakt av DHL Express!

Efter en vädig massa omlastningar kom det till slut till göteborg, lastades om igen till Leipzig där det just nu ligger!
Har Mailat DHL och undrat vad de håller på med!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Konstigt är det. Beställt från creationwatches ett par ggr. Paketen har alltid åkt, Singapore- Tyskland- Sverige.

Får väl ge det ett tag till sen kolla med dhl.
 
D

Deleted member 1154

Guest
från 1 december till 1 Februari är det nån form av Julpanik på all världens frakter, tror ni inte det?
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Nu verkar det vara på G igen. Dagen efter paketet landade i Kina var det tillbaka i lepezig, nu verkar det vara i Göteborg.
 
Det rör på sig så smått!
Posten är bevisligen snabbare än DHL, i dag dök efterkravet på tull (90:- moms) upp i postlådan!
Då kan man väl tycka att resten snart kommer!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Och nu står det på trackingen, adressaten okänd, need adress information contact DHL.

Jaha... Det kommer ta tid känner jag.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Ringde dhl. De undrade om jag typ bodde långt ut i skogen? Nä, vanlig adress, villa mitt i ett villa område, ni har levererat till mig flera gånger.

Jaha svarade telefonisten, det var konstigt, chaffören har noterat adressaten okänd.

Tjena mittbena, jag har varit hemma hela dagen.

Ja ja de skall göra nytt försök att hitta till Halmstad någon annan dag.
 
Helt klart att DHL slår i spikarna till sin egen kista om de inte har bättre koll än så här på sina frakter.
Min klocka avgick från Singapore den 18/12 och är inte levererad ännu!
Min försändelse skickades med DHL Express, jag vill inte veta vad som då är "standardfrakt", skamligt!
Har tidigare köpt från Watchhubs och frakt med "HongKongPost", detta var framme på 4 dagar!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag drar inga jätte växlar på detta. Beställt flera ggr från creationwatches och via dhl. Har alltid funkat smärtfritt. Att det strular nu måste vara en slump, nyårsstress, mänskliga faktorn
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Oookej. En uppdatering om nån är intresserad. Dhl paketet skulle från början kommit några dagar innan nyår. När det börjar strula ringer jag dhl som nämnts här i tråden innan. De sa, något har gått fel, vi vet inte vad. Vi ska köra ut paketet till dig på torsdag. Torsdag kommer å inget hände är på hela dagen, jag ringer dhl igen. Nu säger de, vi kör inte ut till ditt postnr, det gör jetpak. Men men jag har ju fått leverans av dhl till dörren flera ggr i år, män i dhl lastbil med dhl kläder?
Nej vi kör inte ut till dig, jetpak har paketet och det kommer till dig idag.

Jag väntar en stund till sen ringer jag jetpak. De säger, nä vi ska inte köra ut till dig Idag. Dhl har köpt tjänst av oss som inbär leverans som tidigast i morgon. Men dhl har ju sagt flera ggr att det kommer idag.....nä det är fel, som tidigast i morgon

Mmm sagt o gjort. Slängde in barnet i bilen och körde till jetpaks kontor i stan där jag fick paketet i handen.

Vilket strul!! Varför blir det så? Har ju aldrig strulat med dhl tidigare, men nu kör de ju tydligen inte ut till Halmstad längre.


Anyhow, nu har jag denna iaf....

A skit osså det går inte att ladda upp bild. Förställ er en aqualand jp2000 på min håriga arm i svag belysning.
 
Gratulerar!
Jag väntar fortfarande! Enligt tracking är det på utkörsel sedan två dagar.
Posten jobbar snabbare, i går fick jag betalningsavi på av DHL utlagd förtullning!
 

firman

Cartier
Samma hände mig fast med några skinband och inserts från Australien. Efter så kallat fyra misslyckade utkörningar! Fick åka själv och hämta det, men samma dag skickade jag en faktura till Ups på 550kr :)
 

David

Bödeln
Uppenbarligen jobbar det bara idioter på UPS, DHL, TNT och FedEx, har så många trista historier att jag inte skulle hinna berätta alla innan Messias återkomst.
 

Sond

Patek
Om det är någon tröst vet jag inte men jag kan bidra till den kollektiva kunskapen i detta ämne. Jag köpte något till kameran från Hongkong. När shoppingnumret dök upp visse det sig att det skickades från en stad i Kina som jag aldrig hade hört talas om. Därefter åkte paket runt i Kina några dagar för att till slut befinna sig i Hongkong. Därifrån tog sig paketet till Frankfurt. Nästa anhalt var Hong Kong... Från Hongkong skickades det till Australien. Och sedan tillbaka till Hongkong. Sedan dök det upp i Frankfurt igen. Därifrån åkte det till Belgien eller Nederländerna och sedan till Danmark. Till slut fick jag det. Det tog nästan två veckor

Nu var jag inte lika ivrig som jag skulle varit med en klocka te.x. Men jag hörde av mig till fraktbolaget och när de gick in och tittade på paketet och dess irrfärd så trodde tjejen jag pratade med att streckkoden var skadad. Och i ett sådant läge ska personalen läsa på paketet och tyda de tre bokstäverna(jag tror alla destinationer har tre bokstäver typ STO för Stockholm) och då kan dessa fel uppstå berättade hon. Jag krävde att få kompensation då jag hade betalat för en tjänst som knappast hade utförts som det var tänkt. Jag fick en länk eller ett mejl med ett dokument i där jag skulle "reklamera" tjänsten. Den blev dock liggande för när man väl fått paketet orkar man sällan bråka vidare.
 
Topp