• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände med oysterquartzen på tratten?

Innuce

Breitling
Det låg ute en mycket fin oysterquartz 19018 på tradera häromdagen. Den verkar nu vara som blortblåst från nätet. Allt jag hittar är en lågpixlad bild på google, se nedan.

Qpl2a6x.jpg


Förmodligen gjorde någon ett direktköp. Någon som sitter inne på mer info?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Bilderna var plockade från en tysk återförsäljare på Chrono24 så jag antar att det var bluff. Jag kontaktade i alla fall Tradera och annonsen var borta efter en stund. Antar att fler hört av sig.

http://www.chrono24.se/rolex/rolex-oysterquartz-day-date-19018-gold--id2637331.htm

Verkar inte vara helt ovanligt att folk får sina konton kapade. För bara några dagar sedan låg en 116710LN ute. När jag läste omdöme på säljaren då hade en köpare skrivit att kontot var kapat och att säljaren var en bluff. Så jag skickade den infon till kundservice och sen var auktionen borta.
 

Innuce

Breitling
Det förklarar saken. Tack för infon! Annonsen kändes pålitligt även om jag blev förvånad över att ett sådant objekt såldes på tratten. Kanske bäst att söka sig till andra annonskällor i det prissegmentet. Tur att KS finns ;)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
daviden denna tråden kanske borde flyttas till "diskussion" så fler kan ta del av den förutom alla vintagerävar? ;)
 
Topp