• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände med TTT?

ruchac

Omega
Har ju varit intresserad av klockor (armbandsur...) i sådär ca 20 år och varit på många forum
och förkovrat mig om det mesta om urverk och tillverkare och så vidare.
Hängde ett tag på TTT innan jag gick över mer eller mindre till detta forum istället.
Fråga mig inte varför...?
Min mening med trådstarten är: Hur blev det som det blev med det andra forumet?
Vad hände? Varför gick många medlemmar över hit istället?
Har absolut inget emot TTT, för egen del känns det som att det hänger ett dussin
snubbar där och det finns ingen energi där alls, inga livliga diskussioner som gör ett
forum levande. Jag gillar tjafset här! Omega vs Rolex och så vidare..!
Och alla LOLex, "FoOLEX killar som dyrkar varumärket som en religion,u
hjärntvättade som sektmedlemmar, och utan att ifrågasätta och ha egen vilja i sina val,
det är ju bara roligt.
Ett 36 mm armbandsur på en heterosexuell man? Kul humor!
Personligen kan jag inte ta en sådan man på allvar.
När skall han börja tafsa på mig? Tänker jag ...
En kvinnlig bekant till mig som jobbade inom restaurangbranschen och var bekant
med många homosexuella män, berättade för mig att en Rolex 36 mm var en symbol
i gaykretsar; "Jag är utåt sett hetero och lever med fru och barn, men jag har inga problem
med att ligga med killar också."
Och i så fall skulle det ju innebära att GW Persson var bi och allas våran tennishjälte
Björn också åt det hållet, och t.o.m Guillou, vad vet jag?
Personligen lägger jag inga värderingar i andra människors sexualitet, det är verkligen
upp till var och en så länge det inte skadar någon annan, och jag är inte homofobiker.
Men jag funderar en del kring Rolex 36 mm: Är dom gay dom som bär dom?
Eller skall jag köpa en sån till min donna, för hon tycker att det är en tjejklocka?
 

månljus

Panerai
upload_2016-1-8_0-38-28.png
 

JohnDoe

Rolex
Inga tjejer har klockor under 45 mm nu. Bara kolla på alla modeklockor. Tror det är 55mm roseguld som gäller för tjejer. Så för att bibehåll proportionerna så måste vi män nu damma av moraklockorna och spänna fast på ryggen. Vill man ha ett dressur så är det ett mindre gökur som rekommenderas och det bär man lämpligast på huvudet inbyggt i lämplig hatt.
 
Hahah skön tråd! Börjar med TTT och eskalerar snabbt till någon rant om 36mm Rolex ;DD
Tror dock tyvärr att du är ett troll. ;((
Men bered dig på rage från folk som sportar Rolex och ej kommer förstå att du trollar.
This will be fun.
 

ruchac

Omega
Har funderat på att köpa Rolex till min donna, 36 mm, men det blir inget
med det, eftersom hon inte har vett att vara rädd om armbandsur,
kastar den rätt ner på bordet och skit samma hur den hamnar med
smycken och mobil och allt annat.
 

JohnDoe

Rolex
Har funderat på att köpa Rolex till min donna, 36 mm, men det blir inget
med det, eftersom hon inte har vett att vara rädd om armbandsur,
kastar den rätt ner på bordet och skit samma hur den hamnar med
smycken och mobil och allt annat.
Hon behöver en seadweller, lite större men stryktålig.
 

JohnDoe

Rolex
Jag tror att alla "berörda" sover nu för att orka med lördagspartyt. Kanske det inte blir action förrän efter morgonkaffet.
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
det här är vad som hände med TTT... Sen så är det kul med 36mm också. Skapar intresse hos andra människor när de så gärna vill läsa av loggan och klockan är så liten! Jag snackar om 17 åriga gymnasieelever såklart..
 

ruchac

Omega
Självklart hade jag kunnat spinna vidare på ämnet: Varför självdog TTT? Men det här blev
ju mycket mer givande eller hur? Och sen finns det ju en del individer på forumet som
skriker; TROLL!!!!
Jag gillar mekaniken i vissa armbandsur, det är därför jag är på ett forum och diskuterar
ämnet. Och jovisst, detta är lite ploj, alla blir helt seriösa och går i taket liksom!
Lite distans och humor ni vet...
Men varför blev TTT på utdöende kan vi ju ändå fråga oss...?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inlägget påminner om det jag såg för nån dag sedan på Saab Turbo Club Sweden:

Otrogen tjej?
Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid...
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.

Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.

Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Självklart hade jag kunnat spinna vidare på ämnet: Varför självdog TTT? Men det här blev
ju mycket mer givande eller hur? Och sen finns det ju en del individer på forumet som
skriker; TROLL!!!!
Jag gillar mekaniken i vissa armbandsur, det är därför jag är på ett forum och diskuterar
ämnet. Och jovisst, detta är lite ploj, alla blir helt seriösa och går i taket liksom!
Lite distans och humor ni vet...
Men varför blev TTT på utdöende kan vi ju ändå fråga oss...?
För att KS kom med en design som var användarvänlig samtidigt som timingen var bra sett till det ökande intresset av att bära armbandsur.

Plus en forumsledning med en skön attityd och högt i tak.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Inlägget påminner om det jag såg för nån dag sedan på Saab Turbo Club Sweden:

Otrogen tjej?
Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid...
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.

Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.

Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?
Hahahahahahaha, riktigt sköndrygt inlägg!

Skillnaden är dock att Saab-snubben skriver sammanhängande..
 

JohnDoe

Rolex
Inlägget påminner om det jag såg för nån dag sedan på Saab Turbo Club Sweden:

Otrogen tjej?
Jag behöver råd gällande ett beslut som kan komma att förändra min framtid...
Jag har under en längre tid misstänkt att min tjej är otrogen. Flera tecken, mobilen ringer och hon lägger på, någon ringer ofta och lägger på luren etc. Hon är ute med "tjejerna" ofta och när jag frågar vilka så är det alltid någon från jobbet som jag inte har kontakt med.
Jag försöker alltid kolla efter hennes taxi när hon kommer hem men hon går alltid sista biten och jag hör att en bil åker iväg. Det kanske inte är en taxi?
För ett par dagar sen plockade jag upp hennes mobil bara för att se vad klockan var och då blev hon helt tokig, hon skrek att jag skulle ge fan i hennes mobil och att jag snokade.

Hursomhelst så har jag inte konfronterat henne än. Jag tror att innerst inne ville jag inte veta sanningen men igår kväll bestämde jag mig för att kolla upp henne. Jag bestämde mig för att gömma mig bakom min bil för att få en blick över hela gatan och se vilken bil hon kom ut ur. Det var medans jag hukade mig bakom bilen som jag såg att jag hade rost i hela bakre hjulhuset.

Tycker ni att jag ska lämna in bilen på en verkstad eller köpa lite prylar på mekonomen och fixa det själv?
Klart han ska fixa själv. Då har han ju något att göra medan tjejen är ute. Han borde även passa på att köpa en fet klocka för vad ska tjejen säga....
 

ruchac

Omega
Hade jag varit snubben med SAAB:en hade jag gjort följande: Sålt bilen så fort som
möjligt till något pucko som tror SAAB är något att ha.
Och vid minsta bekräftelse att donnan vänstergängar; " Håll dig till honom i så fall, kom
ihåg vad du skulle kunnat ha istället".
 

ruchac

Omega
Högt i tak. Det är fint det. Så skall det ju vara.
Jag gillar en del av er. Men några tycker jag
verkar vara helt dumma i huvudet.
En del skulle jag nog ta en lunch med.
Och dom som verkar helt jävla otrevliga
skulle jag nog kunna få ordning på.
Livet är kort. Det handlar om att ha kul
här och nu. Och att respektera sina
medmänniskor och göra det bästa för
att de skall ha det bra.
Och armbandsur är kul!
Ifrågasätt mig aldrig på denna punkt!
 

ruchac

Omega
Ok, Chagall du fattar ingenting? Kom ut i livet och så kommer du
förhoppningsvis förstå att det är rätt kul att vara med och ha kul
i tillvaron! Jag vill verkligen inte mästra dig på något sätt, och jag
är nog inte bättre än vad du är som människa.
Hoppas du mår bra Chagall, och om du inte gör det så hoppas jag
att du närmar dig till det bästa! Stora kramar och lyckönskningar
från Colonel Kurtz.
 

JohnDoe

Rolex
Alla är vi idioter i en eller annan form inom ett eller flera områden. Lyckligtvis finns det många olika åsikter. Det är väl skönt att det inte är som i Nordkorea. Jag tror att en av orsakerna till att KS växer är att det finns plats för alla. Debatter driver forumet framåt. Ibland måste kanske en och annan tråd stängas när det spårar ur helt men om det enda som kan sägas är "kolla vilken fin klocka jag har köpt" med svaren "ja den var fin" så kommer KS dö snabbt och skvalpa omkring tillsammans med TTT. Ett aktivt forum kräver en volym av användare. Det räcker inte med 20 hardcore entusiaster.
 
Topp