• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad händer på baksidan då?

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Är ingen flitig besökare på TTT sedan tillkomsten av detta cyberhäng. I dag gjorde jag dock mitt månatliga besök och snubblade på följande tråd:
http://www.timetotalk.se/timetotalk/sto ... t4386.html

JE är ju som vanligt och ingenting att fästa sig vid. Hans famösa sorti från KS med avskedstråden där han ber om att bli avregistrerad var ganska kul.

Men resten av dödskallarna som postar i tråden? TTT har verkligen blivit en gnällklubb för de närmast sörjande och överstegnällspikens lilla entourage.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, vad menar du (Joberman) egentligen? Att de är gnälliga på Rolex, eller att de är gnälliga som tycker att det är sektkänsla runt Rolex här?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är inte bara Rolexfanikerna som härjar här, Seikofanatikerna är inte mycket sämre på den fronten... :mrgreen:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Man behöver ju inte vara raketforskare för att förstå vem den store JE riktar sitt agg emot.... inlägget är enligt mig mycket underhållande......nu ska jag byta nick till JE Junior..
 
JoberMan skrev:
Är ingen flitig besökare på TTT sedan tillkomsten av detta cyberhäng. I dag gjorde jag dock mitt månatliga besök och snubblade på följande tråd:
http://www.timetotalk.se/timetotalk/sto ... t4386.html

JE är ju som vanligt och ingenting att fästa sig vid. Hans famösa sorti från KS med avskedstråden där han ber om att bli avregistrerad var ganska kul.

Men resten av dödskallarna som postar i tråden? TTT har verkligen blivit en gnällklubb för de närmast sörjande och överstegnällspikens lilla entourage.


Låt forumen komplettera varandra och skriv av dig ditt missnöje på TTT istället.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
plattfot skrev:
Är jag en döskalle för att jag kikar in på ttt ibland, eller för att jag svarade på en JE-tråd?

Ber om ursäkt över den hårda generaliseringen. Vid en andra genomläsning räknade jag till tre döskallar. Vilka jag menar borde det inte vara särskilt svårt att se, så du borde inte känna dig träffad.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
yonsson skrev:
Ja, vad menar du (Joberman) egentligen? Att de är gnälliga på Rolex, eller att de är gnälliga som tycker att det är sektkänsla runt Rolex här?

Vad jag menar är att det inte är särskilt mycket aktivitet kvar på TTT, och att en del av den lilla aktiviteten som återstår är en diskussion kring hur knäppa de är på det andra forumet där det är full fart.

Det är möjligt att du inte alls tycker att det är kul. Jag gör det.

JoberMan
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
" skönt att vi inte har de tendenserna här på TTT"

Klart de inte har de tendenserna på TTT, de har ju inga tendenser whatsoever.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Micke B skrev:
" skönt att vi inte har de tendenserna här på TTT"

Klart de inte har de tendenserna på TTT, de har ju inga tendenser whatsoever.

Haha sant, svårt att ha några tendenser när det inte finns några som bidrar med information och roliga/intressanta ämnen.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Förstår inte riktigt denna skadeglädje som frodas här på KS. Åtminstone jag hyser stor tacksamhet till Tony för alla år han drev gamla TTT och förde samman alla som sitter på KS idag.

Att det är lite "äldre" klimat på TTT är för mig acceptabelt, båda forumen har sin charm och sin plats. Jag hoppas att båda lever vidare med sin medlemsskara.
 

JesperO

Rolex
Sorgligt att ni kände det behövdes en egen tråd på KS för att kommentera detta.
Jag satt dock och väntade på det.
KS har ju verkligen blivit en fantastisk framgång så jag förstår inte varför det ändå är så viktigt att racka med på TTT.
Jag är oftare på TTT och detta var en av de första trådarna på länge som överhuvudtaget nämner KS.
Här händer det ju nästan dagligen att man måste kommentera TTT.
Det tycker jag är lite ledsamt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Zed skrev:
Förstår inte riktigt denna skadeglädje som frodas här på KS. Åtminstone jag hyser stor tacksamhet till Tony för alla år han drev gamla TTT och förde samman alla som sitter på KS idag.

Att det är lite "äldre" klimat på TTT är för mig acceptabelt, båda forumen har sin charm och sin plats. Jag hoppas att båda lever vidare med sin medlemsskara.

mycket att tacka ttt för. Forumet har inte samma frekventa postningar vilket är synd men Jocke och Tony ska ha en stor eloge för ttt (två riktigt trevliga grabbar dessutom). Med det sagt vill jag också passa på hylla KS som jag anser är ett förbaskat trevligt, roligt och intressant forum :)
 

David

Bödeln
Var mitt enda TTT-besök på evigheter tidigare idag (orsakat av att jag fick PM) och det första jag ser är den där bittertråden. Påminner mig om varför det är så långt mellan besöken. Hade jag bestämt därborta hade jag varit flitig med bannlysningsknappen. Ser med viss oro att några bekanta nick dykt upp här den senaste tiden. Den där klockan är för övrigt skitful, och en skymf mot märket.
 

Micke B

Streetracer
2-Faktor
Du skriver själv att tråden handlar om KS, så varför skulle man inte få prata om det här då?

Jag har TTT att tacka för jättemycket, men nu var de tvåa på bollen. De började censurera massa skit och jag tröttnade rejält på det.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Allvarligt varför måste det vara en "vi mot dom" attityd.. och jag loggar nästan aldrig in på TTT...Men jag respekterar TTT och dess användare...
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
JesperO skrev:
Sorgligt att ni kände det behövdes en egen tråd på KS för att kommentera detta.
Jag vet inte vilka du åsyftar med ni, du kanske bara är artig. Jag vill dock poängtera att det är jag som kände att det behövdes en tråd på KS för att kommentera detta.

JesperO skrev:
Jag satt dock och väntade på det.
KS har ju verkligen blivit en fantastisk framgång så jag förstår inte varför det ändå är så viktigt att racka med på TTT.


Tråden handlar om att man i en tråd på TTT rackar ned på KS. Att försöka vända på det hela och ge TTT någon offer-roll i det hela är bara obegripligt. Sorry!
 
C

China

Guest
80talisten skrev:
Allvarligt varför måste det vara en "vi mot dom" attityd.. och jag loggar nästan aldrig in på TTT...Men jag respekterar TTT och dess användare...

Ja, själv har jag inte ens postat på TTT...

Men det är väl ingen konflikt att två forum samexisterar, eller har jag missat något?
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
80talisten skrev:
Allvarligt varför måste det vara en "vi mot dom" attityd.. och jag loggar nästan aldrig in på TTT...Men jag respekterar TTT och dess användare...
Allvarligt en "vi mot dom" attityd skapas av trådar likt JE:s på TTT så du kan väl börja med att ställa din fråga i hans tråd?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Läste tråden idag och reagerade inte ens att det var riktat mot KS innan jag läste här.
Har han inte lite rätt då ?

Även om detta forum är supermysigt med trevliga människor, dock överdriver han lite ang att det skulle vara dåligt för varumärket Rolex.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Micke B skrev:
CaptainOats skrev:
Läste tråden idag och reagerade inte ens att det var riktat mot KS innan jag läste här.
Har han inte lite rätt då ?
Var har han rätt? Töntvibbar? Fotbollshuliganer? Sekt? Dåligt för klockintresset?

Nej inte det, utan detta.
"allt Rolex gör är bäst och allt annat är skit

Inte ordagrant men jag förstår vad han menar i just det, men det är väl av en enkel anledning och att Rolex är jäkligt bra.
Han ha väl själv ett 15 tal ?
 
CaptainOats skrev:
Micke B skrev:
CaptainOats skrev:
Läste tråden idag och reagerade inte ens att det var riktat mot KS innan jag läste här.
Har han inte lite rätt då ?
Var har han rätt? Töntvibbar? Fotbollshuliganer? Sekt? Dåligt för klockintresset?

Nej inte det, utan detta.
"allt Rolex gör är bäst och allt annat är skit

Inte ordagrant men jag förstår vad han menar i just det, men det är väl av en enkel anledning och att Rolex är jäkligt bra.
Han ha väl själv ett 15 tal ?

Vi vet alla att Panerai är bäst och allt annat är skit...... :cool:
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
masterkiller skrev:
CaptainOats skrev:
Micke B skrev:
CaptainOats skrev:
Läste tråden idag och reagerade inte ens att det var riktat mot KS innan jag läste här.
Har han inte lite rätt då ?
Var har han rätt? Töntvibbar? Fotbollshuliganer? Sekt? Dåligt för klockintresset?

Nej inte det, utan detta.
"allt Rolex gör är bäst och allt annat är skit

Inte ordagrant men jag förstår vad han menar i just det, men det är väl av en enkel anledning och att Rolex är jäkligt bra.
Han ha väl själv ett 15 tal ?

Vi vet alla att Panerai är bäst och allt annat är skit...... :cool:
Hehe tänkte säga samma sak angående Seiko men lät bli... :)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
masterkiller skrev:
CaptainOats skrev:
Micke B skrev:
CaptainOats skrev:
Läste tråden idag och reagerade inte ens att det var riktat mot KS innan jag läste här.
Har han inte lite rätt då ?
Var har han rätt? Töntvibbar? Fotbollshuliganer? Sekt? Dåligt för klockintresset?

Nej inte det, utan detta.
"allt Rolex gör är bäst och allt annat är skit

Inte ordagrant men jag förstår vad han menar i just det, men det är väl av en enkel anledning och att Rolex är jäkligt bra.
Han ha väl själv ett 15 tal ?

Vi vet alla att Panerai är bäst och allt annat är skit...... :cool:

Hehe, tror nog det är Seiko du vurmar för snart, det börjar med en boettöppnare sedan går det fort.
 
CaptainOats skrev:
Hehe, tror nog det är Seiko du vurmar för snart, det börjar med en boettöppnare sedan går det fort.

Köpte iofs en Panerai Jacka idag oxå av Danne10... ;)

C733D537-B92F-42A8-BA1A-5A27E72BE822-4312-000006950A67240F_zps04e8151b.jpg
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Josef B skrev:
Hehe skum lirare den där JE. Han måste mest vara ute för att provocera :) Fin klocka iaf.
Allcarligt talat så tror jag inte att han vill provocera. Han är ingen provokatör. Han är ett litet barn i en gammal mans kropp och känner sig fortfarande kränkt över att han inte emottogs med tillbörlig respekt när han gjorde entré på KS.

För den historielöse:
viewtopic.php?t=1068

En vuxen person lämnar bara ett forum som inte passar honom eller henne. Ett litet barn vill gärna att alla ska böna och be om att stanna kvar.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
JoberMan skrev:
Josef B skrev:
Hehe skum lirare den där JE. Han måste mest vara ute för att provocera :) Fin klocka iaf.
Allcarligt talat så tror jag inte att han vill provocera. Han är ingen provokatör. Han är ett litet barn i en gammal mans kropp och känner sig fortfarande kränkt över att han inte emottogs med tillbörlig respekt när han gjorde entré på KS.

För den historielöse:
http://www.klocksnack.se/viewtopic.php?t=1068

En vuxen person lämnar bara ett forum som inte passar honom eller henne. Ett litet barn vill gärna att alla ska böna och be om att stanna kvar.

Nu fick jag mig ett gott skratt när jag läste detta inlägg :lol:
 
Topp