• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hade du köpt för 85-90 tusen?

Pälle

Cartier
Pledge Member
Jag går i tankarna att röra om i samlingen lite! Skulle kunna få loss ca 85-90 tusen och funderar på vad ska man köpa i så fall. Saken är den att jag vill inte köpa en klocka och bli mer eller mindre owg, utan i så fall köpa minst 3 eller max 4 klockor för den pengen. Vad jag är nyfiken på är vad hade du köpt? ☺
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Borde gå att få in dom här tre, i alla fall om en av dom är begagnad. En rejäl klassisk dykare, den perfekta sportdressaren och en praktiskt ovanlig GMT. :cigar:
Omega + IWC I + SS WT.jpg
 

sir alex

Panerai
Skulle köra på en Ingy och en Speedmaster på läderband. Svårt med den tredje klockan om man ska klämma in det i budgeten
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Två stycken jag ät riktigt sugen på är breitling Avenger gmt 2 och en tudor BB de sen är de frågan vad man mer får in i budgeten som är intressant
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
En sub och en navitimer är iofs en stabil bas. Skulle behållit dessa och sparat till en tredje klocka istället.
Navitimern är redan såld och en sub är ju inte problem att få tag i igen om man ångrar sig men jag håller med dig helt och hållet att de är en stabil bas :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En dj, en gmt. Ev en stekarsub.
Allt ryms inte.

Nytt försök. En beg dj ca 30. En seiko mm300 ca 10. En gmt ca 50. Det skulle funka.
 

mahnrub

Trollgubbe
En rolex marconi, en omega constellation (vintage då) samt en reverso, om pengarna räcker till så klart.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller behåll Navitimern och subben och komplettera med en Aerospace.
 
Topp