• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hade du valt? Patek vs Patek?

par

Patek
2-Faktor
Går lite i funderingar till att införskaffa en PP. Jag har två kandidater, ganska olika. Men har fastnat för båda och ligger inom "rimliga priser". Frågan är, vad hade du valt? Kan jag använda den varje dag?

Personliga favoriten är 5196 R dvs Roseguld. Frågan är hur känslig den är. Om den känns extremt liten pga bla att den är så tunn?
5196R_001.png




Innan jag fick upp ögonen för 5196 var det givna valet 5167A som jag sett i ett antal trådar nu och blivit våldsamt sugen på.
5167A_001.png



Vad tror experterna? Somm vanligt ska man alltid pröva själv men vill ändå höra lite tankar.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Om du ska använda den varje dag då röstar jag på Aquanauten. Själv är jag riktigt nöjd med min.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Calatravan är riktigt fin men den blir ju väldigt dress och enkelt. Vill du ha någon du kan köra varje dag så välj vattennöten!
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Aquanauten följer dig in i gymmet. Det gör inte Calatravan. Aquanauten sitter kvar på handleden när du går in i bastun efter skidåkningen. Det gör inte Calatravan.

Calatravan är en underbar klassiker från PP. Aquanauten rena rama nybörjaren i sammanhanget...

Räcker pengarna till den nya vita Nautilusen? Den är mitt val.

A
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Aquanauten följer dig in i gymmet. Det gör inte Calatravan. Aquanauten sitter kvar på handleden när du går in i bastun efter skidåkningen. Det gör inte Calatravan.

Calatravan är en underbar klassiker från PP. Aquanauten rena rama nybörjaren i sammanhanget...

Räcker pengarna till den nya vita Nautilusen? Den är mitt val.

A


jag skulle då aldrig ta med mig en PP in i bastun, hastiga värmeväxlingar är ett recept på problem med klockor.
 

Jonaz

Rolex
Om frågan är vad jag hade valt är det givna svaret: aquanaut. Vad skall du välja? Givetvis den du gillar bäst. Vad har du för andra klockor, det måste ju tas i beaktning för att kunna svara...


iPhone | Tapatalk
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag är själv lite sugen på ett fint dressur. Calatravan är 37mm nu va?
Aquamauten är förmodligen mer allsidig, men jag tycker nog att Calatravan känns mer speciell. Patek skall väl vara guld, eller?;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
jag skulle då aldrig ta med mig en PP in i bastun, hastiga värmeväxlingar är ett recept på problem med klockor.
Jamen då passar kanske Calatravan.:p;)

Skämt åsido. När modellen introducerades så var det en del diskussion om just detta med bad och bastu på TimeZones Patekforum. Fanns några entusiaster som lät sina Aquanauter följa med överallt och det gick tydligen bra. Har själv aldrig haft några problem, men då talar vi Rolex och Tudor i mitt fall.

Aquanautens boett är så vitt jag förstått mindre komplicerad att hålla tät än Nautilusen.

A
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Avundsjuka, avundsjuka ack ack ack :)
Kanske lite eller ett stänk av missunnsamhet men jag är heller inte jätteförtjust i aquanaut. Och lite vanlig är den väl för att vara en uberlyxklocka. Sen är benämningen vattennöt så töntig att armhåret reser sig. En vit nautilus det är grejer det :happyhappy:
 
  • Like
Reactions: Zed
Topp