• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har ÖB för klocka

fsdfsdf

Omega
Såg ett Youtube-klipp från Mali där svenska soldater verkar sedan en tid (länk) och ca 1.38 min in i filmen sportar Sverker Göransson en klocka (screenshot nedan) - kan forumet identifiera den?

GQJPofJ.png
 

meo_swe

Audemars
De flesta militärer har en otroligt dålig klocksmaK. Att Man ens kan tycka att suunto är en klocka man kan ha på bal säger väl det mesta... Aå jag akulle gissa på antingen swatch eller något från Claes Ohlsson
 

jonny

Breitling
Vore coolt om han hade en Pro Hunter eller liknade
Men tror också han kör på någon krimskrams klocka ....tyvärr
 

PIC

Cartier
2-Faktor
På kartbilden ser det ut som en traser. Jag har aldrig lagt märke till vad han bär. Får kolla det vid nästa julfest.
 

mouqvist

Rolex
Dom är inte speciellt stora.. Pytteliten urtavla och stor vridring. Dessutom har den korta bandhorn och är ganska tunn ;)

Exakt som Björn skriver, det är en Traser Commander P6506.
Klockan är 43mm bredd inkl kronskydd och den utstickande delen vid kl 09:00 (diagonalt är boetten mer 41-42mm bredd)
Vridringen är 39mm i diameter (5mm tjock) och glaset är ung 29mm i diameter.
Titanboetten "försvinner" lite när man bär klockan pga den mindre svarta vridringen. En stor klocka som inte ser så stor ut!

9JvufpE.jpg
 
Topp