• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad har era flickvänner för klockor?

mattssok

Breitling
Ingen just nu då klockintresset är en aning lågt. Men det är ett långsiktigt projekt och jag vet att hon gillar Cartier Tank Americaine så tänker mig att det kan komma att dyka upp en lämplig vintage variant av den klockan vad det lider :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ingen just nu då klockintresset är en aning lågt. Men det är ett långsiktigt projekt och jag vet att hon gillar Cartier Tank Americaine så tänker mig att det kan komma att dyka upp en lämplig vintage variant av den klockan vad det lider :)
Finns inga vintage Tank Americaine, originalet heter Tank Cintrée. Kan dock tänka mig att det räcker med en Americaine, eller Allongée beroende på storlek.
 

Kai

Rolex
Min fru kör med nedan Longines.
l2.128.4.77.6.jpg
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Sambon min har varit väldigt dålig på att använda klocka. Hon har en MK som nu samlar damm och hon använder istället en Fossil av enkel modell.

Hon sa nyligen dock att det ju faktiskt är ganska praktiskt med klocka på jobbet.

Så vill köpa henne något men bör nog fortfarande vara quartz annars kommer den nog bara ligga. Den longines @Kai postade kan nog passa smaken annars stilmässigt.
 

Kai

Rolex
Sambon min har varit väldigt dålig på att använda klocka. Hon har en MK som nu samlar damm och hon använder istället en Fossil av enkel modell.

Hon sa nyligen dock att det ju faktiskt är ganska praktiskt med klocka på jobbet.

Så vill köpa henne något men bör nog fortfarande vara quartz annars kommer den nog bara ligga. Den longines @Kai postade kan nog passa smaken annars stilmässigt.
Du får ta med henne till några butiker och känna av. Var också lite fråga om batteri eller automat eftersom hon inte alltid använder klocka. Blev ändå en automat till min glädje, och klockan används regelbundet nästan dagligen iaf. Bara ett aktivitetsarmband som konkurrerar bort klockan ibland.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Du får ta med henne till några butiker och känna av. Var också lite fråga om batteri eller automat eftersom hon inte alltid använder klocka. Blev ändå en automat till min glädje, och klockan används regelbundet nästan dagligen iaf. Bara ett aktivitetsarmband som konkurrerar bort klockan ibland.
Gött :) Tjejen använder aldrig klocka hemma så det är helgerna som bli problemet (om vi inte ska iväg då åker den på).

Få tjejklockor med så bra kraftreserv misstänker jag
 

tokful

Omega
Sambon använder varken klocka eller smycken. Men det är också hennes enda brist, så jag ska inte klaga!
För övrigt riktigt snyggt med en schyst klocka på en kvinna.
 
Topp